نوسود؛ زخمی شدن یک کولبر بر اثر تیراندازی و سقوط از ارتفاع

یک کولبر مریوانی پس از هدف قرار گرفتن و زخمی شدن توسط نیروهای نظامی رژیم، از ارتفاع سقوط کرد و به شدت مجروح شد.

به گزارش کولبرنیوز چهارشنبه گذشته ٢٨ شهریورماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی رژیم در مرز نوسود و ارتفاعات “ته‌ته” اقدام به کمین‌گذاری و تیراندازی به سمت دسته‌ای از کولبران کردند که براثر آن یک کولبر با هویت «کامران عباسی» اهل مریوان، پس از اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای زخمی و بر اثر آن از ارتفاع سقوط کرده و به شدت مجروح شد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳، جمعا ۱۴۲ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعا ۳۶ کولبر معادل (۲۵٪) کشته و ۱۰۶ کولبر معادل (۷۵٪) زخمی شدند. از مجموع ۱۴۲ کولبر که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ کشته و زخمی شده‌اند، جمعا ۱۲۴ مورد معادل (٪۸۷) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است. از مجموع ۱۴۲ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۱۰ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با همان بازه زمانی در سال ۱۴۰۲ ما شاهد افزایش ۶۷٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

اشنویه؛ محکومیت «محمد رسول‌پور» به دو سال حبس تعزیری

ج سپتامبر 27 , 2024
دادگاه انقلاب شهر اشنویه «محمد رسول‌پور» شهروند اهل این شهر را به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم کرد. به گزارش کولبرنیوز دادگاه انقلاب اشنویه «محمد رسول‌پور» شهروند اهل این شهر را به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کورد مخالف رژیم” به تحمل دو سال حبس تعزیزی محکوم کرد. […]
محمد رسول‌پور به دو سال حبس تعزیری

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی