همدردی شریفه محمدی از زندان با خانواده کارگران کشته شده در حادثه معدن طبس

اختصاصی؛ اولین نامه شریفه محمدی پس از صدور حکم اعدام

2024 09 24 14.52.55

توضیح: شریفه محمدی، فعال مستقل کارگری که در زندان لاکان رشت محبوس است، برای اولین بار پس صدور حکم اعدام، نامه‌ای نوشته است که در آن ضمن نوشتن پیام‌هایی برای فرزند و همسر خودش، به مساله مرگ کارگران معدن در طبس پرداخته و با خانواده‌های آنان اعلام همدردی کرده است.

نامه‌ی شریفه محمدی از زندان لاکان رشت، از این جهت حائز اهمیت ویژه است که شریفه محمدی تاکنون درباره حکم اعدام خودش پیامی صادر نکرده است، اما در واکنش به کشتار کارگران در معدن طبس، جان عزیزش به درد آماده و به آن واکنش نشان داده است. شریفه محمدی در تمام زندگی خود برای حقوق و مطالبات کارگران و زنان تلاش کرده است و اینک پرونده او و حکم ظالمانه اعدام صادر شده علیه او در دیوان عالی کشور در حال بررسی است. متن نامه‌ی شریفه را عیناً در ذیل مطالعه می‌کنید:

“پاییز دیگری از راه رسید و من هم‌چنان در بند هستم.

مهر فرا رسید، اما با بی‌مهری‌هایش!

رفیق نازنینم! همراه همیشگیم در روزهای سخت! اول مهر کنارت نیستم تا تولدت را تبریک بگویم؛ دوم مهر کنارت نیستم تا سالروز ازدواجمان را جشن بگیریم.

آیدین عزیزم! پسر نازنینم! ببخشید از این‌که در روز اول مهر و سال تحصیلی جدید در مقطعی بالاتر در کنارت نبودم تا به روال همیشگی، موهای زیبایت را شانه کنم و روانه مدرسه‌ات نمایم و تو با شیرین زبانی بگویی: ممنون مامان، روز خوبی داشته باشی…

همنوردان نازنینم! در کنارتان نیستم تا همراه و همگام در مسیر درفک زیبا و پرغرور، هم‌صدا بخوانیم: همراه شو عزیز؛ تنها نمان به درد

کین درد مشترک، هرگز جدا جدا درمان نمی‌شود..‌.

تا گرامی بداریم یاد و خاطره‌ی معلمان عشق و ایثار را…

عزیزانم! می دانم که این روزها سپری خواهد شد و ما باز هم کنار یکدیگر سرود زندگی سر خواهیم داد. اما بی‌مهری پاییز و ماه مهر برای ما تمامی ندارد.

ساعت ۱۲ شب است و ساعاتی از خاموشی بند گذشته است و من خواب به چشمانم نمی‌رود. 

بی‌اختیار گریه می‌کنم،، اما نه برای دلتنگی آیدین و‌ نه برای حکمی که دارم و نه برای این‌که در کنار فرزندم نیستم تا او را روانه‌ی مدرسه جدید نمایم.

چگونه شب را سپری خواهند کرد کودکان و مادران و زنانی که عزیزانشان زیر خروارها خاک مدفون شده‌اند؟

کودکان چگونه اول مهر روانه مدرسه خواهند شد در حالی که پدرانشان را از دست داده‌اند؟

امروز خبر مرگ ۵۱ نفر از کارگران معدن در طبس لرزه بر جانم انداخت؛ فاجعه‌ای دیگر!! 

کارگران معدن برای لقمه‌ای نان، حاضر به انجام سخت‌ترین کارها در بدترین و ناایمن‌ترین شرایط هستند تا شاید برای زنده ماندن خود و خانواده، مزدی ناچیز دریافت نمایند.

تصور می‌کنم چشمان منتظر کودکان را که پدرانشان از سر کار برگردند…

آه و افسوس که لبخند و شادی در اولین روز مهر بر لبان زنان و کودکانشان خشکیده شد!

تسلیت از پشت میله‌های زندان به خانواده‌های این عزیزان و تسلیت به هم طبقه‌ای‌هایم که این روزها شرایط سخت زندگی و معیشت بر دوششان سنگینی می‌کند!

آیدین عزیزم! پسر نازنینم!

تو هم مهر امسال را با بی‌مهری آغاز کردی. حتی اگر در کنارت  بودم و بهترین لباس‌ها را برایت تهیه می‌کردم و به بهترین مدرسه روانه‌ات می‌کردم؛ اما شادی واقعی برایم روزی است که هیچ‌ کودکی به خاطر فقر و نداری از شادی و تحصیل و از حق زندگی کردن محروم نباشد و هیچ پدر و مادری با نگرانی که آیا فرزند و یا همسرش بعد از یک روز کاری، زنده از محل کار باز خواهد گشت یا نه، روزش را سپری نکند.

و من آن روز را انتظار می‌کشم! 

شریفه محمدی

بند تشخیص زندان لاکان رشت

کولبرنیوز

Next Post

تهران؛ هفدهمین روز از اعتصاب سروناز احمدی در زندان اوین

س سپتامبر 24 , 2024
سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان محبوس در زندان اوین که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد، در اعتراض به مخالفت با درخواست مرخصی درمانی در هفدهمین روز از اعتصاب خود بسر می‌برد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان محبوس در زندان اوین که […]
6024126425520521644

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی