دیواندره؛ محکومیت امید قدیمی به حبس و جزای نقدی در دادگاه تجدیدنظر

محکومیت امید قدیمی، برادر فواد قدیمی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط دادگاه تجدیدنظر استان کوردستان به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت سه میلیون تومان جزای نقدی تغییر یافت. وی در مرحله بدوی دادگاه، مجموعاً به سه سال و چهار ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بود.

6001333562361628464

به گزارش کولبرنیوز و بر اساس حکمی که اخیراً توسط دادگاه تجدیدنظر استان کوردستان صادر و روز دوشنبه بیست و ششم شهریورماه ۱۴۰۳، به امید قدیمی ابلاغ شده است، آقای قدیمی به یک سال حبس تعلیقی و پرداخت سه میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است. وی پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب دیواندره، از بابت “عضویت در یکی از احزاب مخالفت نظام” به ۳۲ ماه حبس تعزیری، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به هشت ماه زندان و از بابت “اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به پرداخت هشت میلیون و پانصد هزار تومان جزای نقدی محکوم شده بود.
امید قدیمی، برادر فواد قدیمی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، تاریخ شانزدهم شهریورماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی سنندج منتقل شد. وی نهایتاً در تاریخ چهارم دی‌ماه همان سال با تودیع وثیقه آزاد شد.
فواد قدیمی، ۳۹ ساله در تاریخ سی‌ام شهریورماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری بر اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست داد.

کولبرنیوز

Next Post

فساد نهادینه‌شده در جمهوری اسلامی

س سپتامبر 17 , 2024
در سرمقاله هم‌میهن، بیست و پنجم شهریورماه، زیر عنوان: “چه می‏‌دانید که فساد چیست؟” به نکات تامل‌برانگیزی اشاره شده است. در ابتدای مقاله نوشته شده که دولت رئیسی با شعار مبارزه با فساد سرِ کار آمد غافل از این‌که از بدو حضور آن دولت، فساد در سطح وزیر آغاز شد. […]
2024 09 17 16.44.48

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی