تهران؛ محکومیت لیلا حسین‌زاده به مجازات جایگزین حبس معادل صد میلیون تومان 

لیلا حسین‌زاده، فعال صنفی دانشجویی به پرداخت صد میلیون تومان جزای نقدی بدل از ادامه محکومیت حبس پنج ساله خود محکوم شد. به گفته این فعال دانشجویی پرونده وی با پرداخت جزای نقدی مختومه شده است.

2024 09 09 23.07.14

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، لیلا حسین‌زاده، فعال صنفی دانشجویی به پرداخت صد میلیون تومان جزای نقدی بدل از ادامه محکومیت حبس پنج ساله خود محکوم شد. به گفته این فعال دانشجویی پرونده وی با پرداخت جزای نقدی مختومه شده است. خانم حسین‌زاده با انتشار مطلبی اعلام کرد که با تایید کمیسیون پزشکی قانونی مبنی بر عدم تحمل کیفر قطعی و دائمی، ادامه‌ی حکم پنج سال حبس مربوط به پرونده سال ۹۸ وی، به صد میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شده است. خانم حسین‌زاده اظهار داشت که این پرونده، پس از پرداخت جزای نقدی مختومه اعلام شده است.

لیلا حسین‌زاده از دانشجویان دانشگاه تهران که هم‌چنان با دو پرونده قضایی دیگر مواجه است، در زمینه مطالبات صنفی دانشجویان فعالیت دارد. وی به همراه تعداد دیگری از دانشجویان در جریان اعتراضات دی‌ماه ۹۶ بازداشت و پس از شانزده روز در تاریخ بیست و هشتم دی‌ماه ۹۶ با تودیع وثیقه آزاد شد.

لیلا حسین‌زاده سپس در تاریخ سوم تیرماه ۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به ۳۰ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و هم‌چنین مجازات تکمیلی ۲ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

شرکت در مراسم تولد محمد شریفی‌مقدم، درویش گنابادی زندان مقایل دانشگاه صنعتی شریف و سر دادن سرود “خون ارغوان‌ها” از مصادیق اتهام این زندانی سیاسی سابق عنوان شد.

لیلا حسین‌زاده در تاریخ ششم مردادماه ۹۸ جهت تحمل حبس بازداشت شد و نهایتاً با اعمال بخشنامه قوه قضاییه و عدم تحمل کیفر آزاد شد.

لیلا حسین‌زاده در پی گشایش پرونده جدید که مصداق اتهام این پرونده نیز حضور در مراسم تولد محمد شریفی‌مقدم، درویش گنابادی عنوان شده، در اسفندماه  ۹۹، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود. آذرماه ۱۴۰۰ این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید شد.

لیلا حسین‌زاده در تاریخ بیست و نهم مردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در خیابان و مقابل منزل شخصی خود بازداشت شده بود. وی نهایتاً در تاریخ نوزدهم دی‌ماه همان سال، با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

لیلا حسین‌زاده از دانشجویان دانشگاه تهران که در زمینه مطالبات صنفی دانشجویان فعالیت دارد. او پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

کولبرنیوز

Next Post

ایرانشهر؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در پی سانحه رانندگی

س سپتامبر 10 , 2024
در یک سانحه رانندگی در شهرستان ایرانشهر، یک سوختبر بلوچ‌ کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۳، در پی واژگونی یک دستگاه خودرو به دلیل نقص فنی (ترکیدن لاستیک خودرو) در روستای بلوچان از توابع بخش […]
photo 2024 09 10 11 23 57

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی