رشت؛ اعزام زهرا دادرس از زندان لاکان به مرخصی

زهرا دادرس، فعال حقوق زنان از زندان لاکان رشت به مرخصی اعزام شد.

5945240086885024447

به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه هفتم شهریورماه ۱۴۰۳، زهرا دادرس برای انجام کارهای درمانی از زندان لاکان رشت به مرخصی آمده است.
زهرا دادرس، فعال حقوق زنان در مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در مهرماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان لاکان رشت آزاد شد.
در تاریخ دهم اسفندماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی در پرونده‌ای مشترک با ده تن دیگر در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی “مهدی راسخی” برگزار شده بود. حکم بدوی آن‌ها توسط شعبه مذکور اوایل فرودین‌ماه سال ۱۴۰۳، به آنها ابلاغ شد.
حکم آن‌ها در تاریخ هشتم خردادماه سال جاری توسط شعبه یازده دادگاه تجدیدنظر استان گیلان به ریاست قاضی محمدصادق ایران عقیده تایید شد.
بر اساس حکم صادره، زهرا دادرس از بابت اتهامات “عضویت در گروه و اجتماع و تبانی با هدف برهم زدن امنیت ملی” به شش سال و یک ماه و هفده روز حبس محکوم شده است.

زهرا دادرس روز چهارشنبه بیستم تیرماه ۱۴۰۳، پس از حضور در شعبه اجرای احکام کیفری بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد.

کولبرنیوز

Next Post

ارتقای سطح مبارزات کارگران معترض و اعتصابی

پ آگوست 29 , 2024
ایران کانون پرفروغ اعتصابات و اعتراضات کارگری است، که در این‌جا تنها به اعتراضات و اعتصابات نفتگران در بخش صنعتی و پرستاران در بخش خدماتی در روزهای اخیر اشاراتی می‌شود. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت در روز چهارشنبه هفتم شهریورماه از گردهمایی اعتراضی کارگران رسمی شرکت بهره‌برداری نفت و […]
5945240086885024377

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی