دلگان؛ زخمی شدن یک سوختبر در پی تعقیب و گریز و برخورد با خودرو نظامی

بر اثر تعقیب و گریز و برخورد خودرو نیروهای نظامی با یک دستگاه خودرو سوختبر، یک سوختبر بلوچ زخمی شد.

photo 2024 08 24 09 32 39

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز پنج‌شنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۳، تعقیب و گریز یک دستگاه خودرو سوختبر توسط نیروهای نظامی شهرستان دلگان، منجر به برخورد خودرو نظامی با خودرو سوختبر و در پی آن واژگونی و آتش‌سوزی خودرو سوختبر و زخمی شدن راننده آن شده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از هویت این سوختبر زخمی اطلاعی حاصل نشده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

بند زنان زندان اوین؛ محرومیت از حق ملاقات و‌ تماس ۱۵ زندانی سیاسی

ش آگوست 24 , 2024
۱۵ زن زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین به دلیل اعتراض به اعدام رضا رسایی و سرکوب‌های صورت گرفته، از حق ملاقات و تماس با خانواده محروم شده‌اند. به گزارش کولبرنیوز، از تاریخ ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳، به دستور کمیته انضباطی زندان اوین ۱۵ نفر از زنان زندانی سیاسی محبوس […]
photo 2024 08 24 10 07 06

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی