بلوچستان؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ در پی برخورد دو خودرو و آتش‌سوزی

در پی برخورد دو خودرو و آتش‌سوزی در محور کرمان-بم، یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داد.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از منابع بلوچستان، روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳، در پی برخورد یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ سوختبر با تریلری در محور کرمان به بم که منجر به آتش سوزی خودرو سوختبر شد یک سوختبر بلوچ بر اثر شدت جراحات وارد جان خود را از دست داد.

هویت این سوختبر بلوچ، «فاروق نارویی» ۳۵ ساله فرزند عبدالله متاهل و دارای چهار فرزند، اهل و ساکن اسماعیل‌آباد شهرستان خاش توسط حال وش احراز شده است.

به گفته منابع محلی: «بعد از ظهر روز سه‌شنبه یک تریلری با خودرو این سوختبر از پشت برخورد کرده و باعث واژگونی و آتش گرفتن خودرو شده و راننده خودرو بشدت مجروح شده و توسط حاضرین قبل از شعله ور شدن خودرو خارج شده و با تاخیر زیاد اورژانس با یک خودرو پراید عبوری به بیمارستان فهرج در حال انتقال بوده که در مسیر انتقال بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

پاوه؛ مرگ یک کارگر بر اثر سقوط از داربست فلزی

ج آگوست 16 , 2024
یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از داربست فلزی جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳ یک کارگر ساختمانی با هویت «ناصر راوند» اهل روستای “دودان” از توابع شهرستان پاوه، بر اثر سقوط از داربست فلزی در حین انجام کار جان خود را […]
مرگ یک کارگر بر اثر سقوط از داربست فلزی

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی