کارگری؛ بحران ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی

بیش از نیمی از حوادث مرگبار ناشی از کار در ساختمان‌ها رخ می‌دهد.

cbcc8be3 b83a 467f af88 36091fc809a6

بە گزارش کولبرنیوز و بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده توسط وزارت کار رژیم، کارگاه‌های ساختمانی به ویژه آن دسته که کمتر از ٢٠ کارگر دارند، با بالاترین نرخ حوادث شغلی در کشور مواجه هستند. این آمارها نشان می‌دهد که بیش از ٣٨ درصد از کل حوادث ناشی از کار و حدود ٥٠ درصد از مرگ‌ومیرهای ناشی از کار در این بخش رخ می‌دهد.

علی‌رغم اینکه تنها ٤ تا ٥ درصد از کل کارگران بیمه شده در حوزه ساختمان فعالیت می‌کنند، اما آمارها حاکی از آن است که بیشترین حوادث شغلی در همین بخش اتفاق می‌افتد. این امر نشان‌دهنده وجود یک بحران جدی در زمینه ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی است.

طبق بررسیها عامل انسانی نقش بسیار مهمی در وقوع حوادث ساختمانی دارد. بیش از ٨٠ درصد از حوادث رخ داده در این بخش به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی، بی‌احتیاطی و آموزش ناکافی کارگران اتفاق می‌افتد.

لازم به ذکر است، مجموعاً در سال ۱۴۰۲ در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ کارگر (۲۰۹۴ نفر مرد و ۲۱ نفر زن) جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ۹۰۰ نفر بود، ۱۱.۳ درصد افزایش داشته است.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.

کولبرنیوز

Next Post

میرجاوه؛ واژگون شدن یک خودوری سوختبر

ج جولای 26 , 2024
یک خودوری سوختبر در مرز روتک در شهرستان میرجاوه ، به دلیل بار زیاد واژگون شد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، روز پنجشنبه چهارم مردادماه ۱۴۰۳، یک خودروی سوختبر پس از آنکه در مرز روتک واقع در شهرستان میرجاوه در شن گیر کرد، بدلیل بار زیاد واژگون […]
photo 2024 07 26 10 10 49

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی