راسک؛ کشته و زخمی شدن دو شهروند بلوچ از جمله یک سوختبر

در پی برخورد دو خودرو در شهرستان راسک، یک شهروند بلوچ جان خود را از دست داده و راننده خودرو سوختبر مجروح شد است.

کشته و زخمی شدن دو شهروند بلوچ از جمله یک سوختبر

به گزارش کولبرنیوز روز دو‌شنبه اول مردادماه ۱۴۰۳، در پی برخورد دو دستگاه خودرو، تویوتا لندکروز سوختبر و پراید عبوری در دوراهی پیشین واقع در شهرستان راسک، یک شهروند بلوچ جان خود را از دست داده و راننده خودرو سوختبر مجروح شد است. هویت شهروند جانباخته، «عبدالغنی بهی» ساکن پیشین و نگهبان سد پیشین، و هویت راننده خودرو سوختبر «عبدالحق» فامیل نامشخص، اهل و ساکن روستای سُهربن بخش کیشکور از توابع شهرستان سرباز می‌باشد.
به گفته منابع محلی: «در دوراهی پیشین با برخورد دو خودرو تویوتا لندکروز سوختبر و پراید عبوری، راننده خودرو پراید بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده و راننده خودرو سوختبر بشدت مجروح شده و به بیمارستان شهر راسک انتقال داده شده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آورده‌اند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢٠٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ٨٠ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ برق‌گرفتگی جان یک کارگر ساختمانی را گرفت

د جولای 22 , 2024
روز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ یک کارگر ساختمانی با هویت «فواد ناصری» بر اثر برق‌گرفتگی حین کار، جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز روز یکشنبه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۳ یک کارگر ساختمانی باهویت «فواد ناصری» اهل سنندج، متاهل و دارای یک فرزند، به دلیل نبود ایمنی محیط کار، […]
برق‌گرفتگی جان یک کارگر ساختمانی را گرفت

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی