نوسود؛ زخمی شدن سینا نادری از کودکان بازداشت‌شده جنبش ژینا برای دومین بار 

سینا نادری کودک‌کولبر ۱۸ ساله و از کودکان بازداشت‌شده جنبش انقلابی ژینا، توسط نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شد. او پیش‌تر نیز در حین کولبری زخمی شده بود.

IMG 6572

به گزارش کولبرنیوز روز  یک‌شنبه هفدهم تیرماه ۱۴۰۳، سینا نادری کودک‌کولبر ۱۸ ساله اهل شهر پاوه حین کولبری در نوارمرزی نوسود با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شد. بر اساس این گزارش نیروهای هنگ‌مرزی با سلاح ساچمه‌ای سینا نادری را مورد هدف قرار داده‌اند.

شامگاه جمعه بیست و سوم دی‌ماه ۱۴۰۱، سینا نادری کودک‌کولبر ۱۶ ساله در حین تعقیب و گریز توسط نیروهای هنگ‌مرزی از ارتفاعات نوارمرزی نوسود سقوط کرده و از ناحیه هر دو دست، سر و دندان دچار شکستگی شده بود.

قابل ذکر است که سینا نادری مهرماه ۱۴۰۱ و در جریان اعتراضات مردمی پاوه توسط نیروهای حکومتی بازداشت و بعد یک دوره بازجویی و حبس آزاد شد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند.

از مجمع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

عکس از آرشیو کولبرنیوز

کولبرنیوز

Next Post

بانه‌؛ زخمی شدن یک کاسب‌کار با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

ی جولای 7 , 2024
یک کاسب‌کار با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگژال بانه به شدت زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز روز یکشنبه ١٧ تیرماه ١۴٠۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی «هنگژال» گروهی از کولبران را مورد هدف تیراندازی قرار داده‌اند که در نتیجه آن یک کاسب‌کار با هویت «ریبوار رشیدی» از ناحیه پا […]
33E70650 0DFC 46A0 AE28 9BCB3F9FACC1

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی