سراوان؛ جانباختن کودک سوختبر مجروح در حادثه رانندگی

کودک سوختبر ۱۲ ساله بلوچ که در پی برخورد دو دستگاه خودروی سوختبر در محور مرزی سراوان بە شت مجروح شده بود، در بیمارستان سراوان جان خود را از دست داد.

photo 2023 12 11 09 58 06

به گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش کودک سوختبر ۱۲ ساله بلوچ که روز یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲، در پی برخورد دو دستگاه خودروی سوختبر در محور مرزی سراوان بە شدت مجروح شده بود، بر اثر شدت جراحات واردە در بیمارستان سراوان جان خود را از دست داد.
هویت این کوک سوختبر «میر زیب درزاده» ۱۲ ساله، فرزند اکبر، اهل و ساکن روستای سوخته مک بم‌پشت واقع در شهرستان سراوان عنوان شدە است.
بر اساس این گزارش، روز یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲، در این حادثە رانندگی کە در پی برخورد دو دستگاه خودروی تویوتا وانت سوختبر و سمند در محور مرزی سراوان در محدوده آب‌اناراتفاق افتاە بود، دو سوختبر بلوچ کشته دیگر نیز کشتە شدند. هویت دیگر سوختبران جانباختە «حسام‌الدین شجاعی‌مهر» ۲۲ ساله، فرزند دوست‌محمد، اهل روستای شیرانزاد بم‌پشت، و «محمدگل شاهوزهی» فرزند محمدامین متاهل و دارای فرزند، اهل و ساکن شیراباد زاهدان گزارش شدە بود.

photo 2023 12 11 10 01 47


سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

شور زندگی، نیرویی که رژیم اسلامی را هراسان کرده است!

د دسامبر 11 , 2023
چند روز پیش ویدیویی از رقص و شادی یک پیرمرد اهل رشت به نام صادق باقری معروف به “عمو صادق”  با یک ترانه فولکلور گیلکی در اینستاگرام منتشر شد که با استقبال زیادی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو گردید. به دنبال انتشار این ویدیو، نیروهای انتظامی وی را بازداشت […]
photo 2023 12 11 10 05 16 2

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی