ارومیه؛ آزادی احسان محمدی کودک ١۶ ساله اهل اشنویه با تودیع قرار وثیقه

احسان محمدی کودک ١۶ ساله اهل شهر اشنویه با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی پس از گذشت بیش از یک سال بازداشت، موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

photo 2023 11 03 10 49 24

به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه دهم آبان‌ماه ١۴٠٢، احسان محمدی کودک ١۶ ساله اهل شهر اشنویه با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی پس از گذشت بیش از یک سال بازداشت، موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شده است.
پیش‌تر نیز پرونده احسان محمدی کودک ۱۶ ساله اهل شهرستان اشنویه که بیش از ۸ ماه است به اتهام «محاربه» در کانون اصلاح و تربیت ارومیه نگهداری می‌شود به دادگاه کیفری یک ارومیه ویژه جرائم نوجوانان ارجاع داده شده بود.
احسان محمدی ۱۶ ساله روز ١٨ خردادماه ۱۴۰۲ نیز از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه با ریاست مستشاران “رضا نجف‌زاده و جواد غلامی کرده‌رش” با اتهامات «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در اعتراضات، تحریق و تخریب اموال عمومی» به «محاربه» متهم شده بود.

بر اساس این گزارش به دلیل پایین بودن سن احسان محمدی، پرونده او به دادگاه کیفری یک ویژه جرایم نوجوانان ارجاع داده شده است. در دادنامه صادره از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه، آمده است که رای صادره قابل تجدیدنظر در دیوان عالی کشور می‌باشد.
لازم به ذکر است که این کودک ۱۶ ساله پس از مدتی از بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر اشنویه جهت بازجویی به اداره اطلاعات شهر ارومیه منتقل و در دوران بازجویی نیز مورد شکنجه قرار گرفته است.
احسان محمدی روز ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱، توسط اداره اطلاعات شهر اشنویه احضار و بازداشت شده بود. از زمان بازداشت تا زمان آزادی او بدون برخورداری از حق آزادی موقت در کانون اصلاح و تربیت شهر ارومیه محبوس بود.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ تداوم بازداشت و بی خبری از سرنوشت محمد مرادخانی

ج نوامبر 3 , 2023
علی‌رغم گذشت بیش از سە هفتە از زمان بازداشت محمدمرادخانی، شهروند ساکن سنندج توسط ماموران ادارە اطلاعات این شهر، کماکان اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست. بە گزارش کولبرنیوز، علی‌رغم گذشت بیش از سە هفتە از زمان بازداشت محمدمرادخانی، شهروند اهل سقز و ساکن سنندج توسط ماموران ادارە اطلاعات […]
photo 2023 11 03 11 11 12

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی