جان باختن دو سوختبر بلوچ در محور دزاپ-بم

دوسوختبر بلوچ براثر تصادف و آتش سوزی خودرو در محور دزاپ-بم جان خود را از دست دادند.

photo1698616201

به گزارش کولبرنیوز، روز شنبه ۶ آبان‌ ماه ۱۴۰۲، دو سوختبر بلوچ که در پی تصادف و آتش سوزی یک دستگاه خودرو سوختبر در محدوده نصرت‌آباد، در شعله‌های آتش جان خود را از دست دادند.

هویت این دو شهروند بلوچ، “رحمت‌ الله نارویی”، حدودا ۳۹ ساله، فرزند خداداد، متاهل دارای سه فرزند، اهل زاهدان و ساکن روستای گلشن واقع در شهرستان انار از توابع استان کرمان و “خالد بارانزهی”، ۲۳ ساله، فرزند محمد گل، فاقد شناسنامه، مجرد، اهل شیرآباد زاهدان و ساکن رفسنجان عنوان شده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

سقز؛ حکم ۱۶ ماه حبس تعزیری عثمان اسماعیلی، فعال کارگری توسط دیوان عالی کشور عینا تایید شد

د اکتبر 30 , 2023
حکم ۱۶ ماه حبس تعزیری‌ عثمان اسماعیلی فعال سرشناس کارگری اهل شهر سقز و از زندانیان سیاسی دهه شصت که توسط دادگاه انقلاب اسلامی شهر سقز صادر شده بود، توسط دیوان عالی کشور عینا تایید شد. به گزارش کولبرنیوز، امروز دوشنبه آبان‌ماه ۱۴۰۲، طی ابلاغیه‌ای حکم‌ ١۶ ماه حبس تعزیری‌ […]
photo1698662276

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی