خرم‌آباد؛ دو کاسبکار اهل جوانرود با تعقیب و گریز نیروهای رژیم کشته شدند

برزان ویسی و کاوه خسروی‌پور دو کاسبکار اهل شهر جوانرود در پی تیراندازی نیروهای انتظامی و واژگونی خودرو جانشان را از دست دادند.

Design Image 19

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه نهم شهریورماه ۱۴۰۳، درپی تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای نظامی رژیم  به سمت یک خودروی کاسبکاران، خودرو واژگون و دو نفر بر اثر آن جانباختند. هویت این دو کاسبکار “برزان ویسی” و “کاوه خسروی‌پور” هر دو اهل شهر جوانرود برای کولبرنیوز احراز شده است.

لازم به ذکر است که این حادثه در حوالی خرم‌آباد رخ داده و نیروهای نظامی رژیم به ظن حمل کالای قاچاق این خودرو را مورد هدف تیراندازی قرار داده‌اند در حالی که بار آن‌ها نوعی ضمغ از درخت بنه، بوده است. لازم به ذکر است که گردآوری‌ضمغ درخت بنه که هم برای تولید آدامس استفاده می‌شود و هم خاصیت دارویی دارد یکی از منابع درآمد مردم شهرهای جوانرود، پاوه، ثلاث‌باباجانی و مردم مناطق رشته کوه‌های زاگرس است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند.
از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

ایرانشهر؛ کشته شدن دو سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو

ش آگوست 31 , 2024
دو سوختبر بلوچ در محور بم به ایرانشهر بر اثر واژگونی خودرو جان خود را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه هشتم شهریورماه ۱۴۰۳، دو سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی خودرو جان خود را از دست دادند. هویت این دو سوختبر بلوچ “محمدقیوم دهقانی” فرزند ملا محمدایوب و […]
photo 2024 08 31 12 51 09 1

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی