بند زنان زندان اوین؛ محرومیت از حق ملاقات و‌ تماس ۱۵ زندانی سیاسی

۱۵ زن زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین به دلیل اعتراض به اعدام رضا رسایی و سرکوب‌های صورت گرفته، از حق ملاقات و تماس با خانواده محروم شده‌اند.

photo 2024 08 24 10 07 06

به گزارش کولبرنیوز، از تاریخ ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳، به دستور کمیته انضباطی زندان اوین ۱۵ نفر از زنان زندانی سیاسی محبوس در بند زنان این زندان از داشتن حق تماس و همچنین حق ملاقات با خانواده محروم شدند.
این محرومیت‌ها در پی اعتراض زندانیان زن در تاریخ ۱۶ مردادماه ماه گذشته به اجرای حکم اعدام رضا رسایی، از بازداشت‌شدگان جنبش انقلابی ژینا، و حمله نیروهای امنیتی به آن‌ها صورت گرفت. به دنبال این حمله که مجروحیت تعدادی از این زنان زندانی را نیز به دنبال داشت، به دستور کمیته انضباطی زندان حدود سی تن از آنا از داشتن حق تماس و ملاقات ممنوع شدند. در پی اعتراض زنان زندانی به این حکم، به برخی از آنان امکان تماس و ملاقات داده شد، با اینحال همچنان ۱۵ نفر از آنان با این محرومیت مواجه هستند.

بر اساس این دستور، هر یک از از پخشان عزیزی و الهه فولادی به مدت ۳ ماه، نرگس محمدی، گلرخ ایرایی، سمانه اصغری، آنیشا اسداللهی، محبوبه رضایی، وریشه مرادی و ریحانه انصاری نژاد به مدت ۲ ماه و پریوش مسلمی، نسرین خضری جوادی و زهرا صفایی، مریم یحیوی، سارینا جهانی و ساناز یکتا نیز به مدت ۱ ماه از امکان برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شدند.

کولبرنیوز

Next Post

برده‌داری با مرگ سرمایه‌داری به طرزی ریشه‌ای لغو خواهد شد

ش آگوست 24 , 2024
(یونسکو)، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۹۷ روز بیست و سوم ماه اوت را به عنوان یادمان تجارت برده و لغو آن نامگذاری کرد. مجمع عمومی سازمان ملل قبلا در سال ۱۹۴۹ “روز جهانی لغو برده‌داری” را وارد تقویم سازمان کرده بود و یونسکو با […]
2024 08 24 11.27.17

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی