سنندج؛ انتقال حسن امینی جهت تحمل حبس به زندان

حسن امینی، برادر محمد امینی یکی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، جهت اجرای حکم حبس خود بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد.

5832510007252468776

به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه سی‌و‌یکم تیرماه ۱۴۰۳، حسن امینی، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد. حسن امینی اواسط تیرماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ١٠١ دادگاه کیفری دو بوکان از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” به شش ماه و پانزده روز حبس و چهل ضربه شلاق محکوم شده بود.
حسن امینی، برادر محمد امینی یکی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در تاریخ نوزدهم خردادماه ۱۴۰۲، در پی برگزاری تجمع اعتراضی شماری از خانواده‌های دادخواه بر سر مزار دانیال پابندی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی نهایتاً در تاریخ بیست و سوم خردادماه ۱۴۰۲، با تودیع وثیقه از زندان بوکان آزاد شد.

محمد امینی در تاریخ شانزدهم مهرماه ١۴٠١، در جریان اعتراضات سراسری در سنندج، هدف شلیک مستقیم گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

کولبرنیوز

Next Post

پرونده‌سازی علیه زنان گیلان، آن‌ها را از پیگیری اهدافشان باز نمی‌دارد

د جولای 22 , 2024
به دنبال پایان انتخابات فرمایشی برای تعیین رئیس‌جمهور جدید، فشار بر فعالین مدنی و بویژه فعالان جنبش زنان افزایش یافته است. جمهوری‌اسلامی که با ضربه سنگین «جنبش تحریم انتخابات» روبرو شده و خطر انفجار خشم توده‌های کارد به استخوان رسیده را نزدیک می‌بیند، برای ایجاد هراس در جامعه و سرکوب […]
5832510007252468782

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی