سقز؛ آزادی «ایوب جوان‌پور» با تودیع وثیقه

«ایوب جوان‌پور» فعال مدنی اهل شهر سقز با توديع قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شد.

آزادی ایوب جوان‌پور با تودیع وثیقه

به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه هشتم مهرماه ۱۴۰۳، «ایوب جوان‌پور» شهروند اهل شهر سقز با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شد. بر اساس این گزارش حکم ۱۵ ماه اقامت اجباری این فعال مدنی در شهرستان “باوی” خوزستان در این مدت اجرا خواهد شد.
«ایوب جوان‌پور» روز شنبه سی‌‌ویکم تیرماه ۱۴۰۲، از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی «کیوان جهانی» به اتهامات «تبلیغ علیه نظام» به یکسال حبس تعزیری، «اداره جمعیت بیش از دو نفر در داخل کشور با هدف بر هم زدن امنیت کشور» به ده سال حبس تعزیری، «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران» به دو سال حبس تعزیری و «توهین به رهبر جمهوری اسلامی ایران» به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

پس از اعتراض به این حکم، پرونده این فعال مدنی به دادگاه تجدیدنظر ارجاع و حکم وی به سه سال حبس کاهش یافته بود.

همچنین «ایوب جوان‌پور» تیرماه ١۴۰۲ در پرونده‌ای دیگر از سوی شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری دو شهر سقز به ریاست قاضی «کیوان جهانی» به اتهامات «اخلال در نظم و آسایش عمومی با انجام حرکات غیرمتعارف در اغتشاشات و تمرد در برابر مامورین دولت حین انجام وظیفه از طریق سنگ‌پراکنی» به یکسال حبس تعزیری و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شده بود.

این فعال مدنی در تاریخ ١٢ شهریورماه ۱۴۰۲ در شعبه ١۰۵ دادگاه کیفری دو شهر سقز به اتهام «توهین به مقدسات اسلام مشخصاً پایین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی ایران» محاکمه و از این اتهام تبرئه شده بود.

ایوب جوان‌پور در تاریخ هجدهم شهریورماه ۱۴۰۲، نیز به اتهامات «عضویت در جمعیت‌های معارض کشور و تبلیغ علیه نظام از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی» در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به ریاست قاضی «مصطفایی» محاکمه و از اتهام «عضویت در جمعیت‌های معارض کشور» تبرئه و به اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی» به یکسال حبس تعزیری و حکم به اقامت اجباری به مدت پانزده ماه در شهرستان باوی خوزستان به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شده بود که حکم حبس تعزیری با تسلیم به رأی به ٩ ماه حبس کاهش یافته بود.

روز شنبه بیستم خردادماه ١۴۰۲، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی و با توسل به خشونت این فعال مدنی را بازداشت و جهت بازجویی وی را به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل کرده بودند. نهایتاً ایوب جوان‌پور پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان سقز منتقل شد.

کولبرنیوز

Next Post

زندان اوین؛ رد اعاده دادرسی «ریحانه انصاری‌نژاد»

ی اکتبر 6 , 2024
دستگاه قضایی رژیم، با وجود وخیم‌تر شدن وضعیت سلامتی «ریحانه انصاری‌نژاد»، اعاده دادرسی وی را رد کرد. به گزارش کولبرنیوز دستگاه قضایی رژیم اعاده دادرسی «ریحانه انصاری‌نژاد» فعال کارگری محبوس در زندان اوین را رد کرد. این در حالی است که خانم انصاری‌نژاد از یکم تیرماه ۱۴۰۳ تاکنون با ممنوعیت […]
اوین؛ رد اعاده دادرسی ریحانه انصاری‌نژاد

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی