حمایت اتحادیه‌های کارگری ایتالیا و وزیر خارجه ایتالیا از «شریفه محمدی» و اعتراض به مقامات ایران برای لغو حکم اعدام «شریفه محمدی»

اتحادیه‌های کارگری ایتالیا و وزیر خارجه ایتالیا از شریفه محمدی و اعتراض به مقامات ایران برای لغو حکم اعدام شریفه محمدی

پس از حمایت گسترده‌ی اتحادیه‌های کارگری ایتالیا از «شریفه محمدی»، آن‌ها خواستار این شدند که دولت ایتالیا رسما در این مورد وارد کار شود. پس از این درخواست اتحادیه‌های کارگری، “آنتونیو تاجانی” وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا در پاسخ به سه تشکل کارگری ایتالیا (CGIL, CISL, UIL) که خواستار دخالت فوری دولت ایتالیا برای لغو حکم اعدام «شریفه محمدی»، فعال مستقل کارگری شده بودند، اعلام کرد که دولت ایتالیا در خصوص پرونده خانم «شریفه محمدی» از مقامات ایرانی خواسته است که حکم اعدام او را مورد بازنگری قرار داده و تضمین کامل حقوق بشر و توقف مجازات اعدام را مورد توجه قرار دهند.
بخش‌هایی از نامه “آنتونیو تاجانی” وزیر خارجه ایتالیا که به اتحادیه‌های کارگری ایتالیا نوشته شده است از این قرار است:
“…از شما به خاطر نامه‌ای که توسط هماهنگ‌کنندگان بخش‌های بین‌المللی CGIL، CISL و UIL ارسال شده و همچنین به خاطر پیگیری شما در مورد پرونده خانم «شریفه محمدی»، فعال وسندیکالیست ایرانی، که فوریت و جدیت آن را درک می‌کنیم، سپاسگزارم.
در عرصه چندجانبه، همواره نگرانی‌های خود را در خصوص نقض حقوق بشر، به‌ویژه در مورد وضعیت زنان و کودکان، مطرح کرده‌ایم. ایتالیا به عنوان مثال، از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل حمایت کرده که مأموریت بررسی نقض حقوق بشر در ایران را ایجاد کرده است.
از نظر ما، فعالیت مهم سازمان‌های جامعه مدنی و انجمن‌های بین‌المللی مانند CGIL، CISL و UIL در دفاع از حقوق کارگران در ایران بنیادین است. ما از نقش شما در پیگیری و اطلاع‌رسانی در این زمینه قدردانی می‌کنیم.
در خصوص پرونده خانم «شریفه محمدی»، ایتالیا بار دیگر از مقامات ایرانی خواسته است که حکم اعدام او را مورد بازنگری قرار داده و موضع قاطع ما در خصوص ضرورت تضمین کامل حقوق بشر و همچنین بررسی اجرای توقف مجازات اعدام را مورد توجه قرار دهند.

آنتونیو تاجانی
وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی ایتالیا”

کمپین دفاع از شریفه محمدی ضمن ابراز قدردانی از تلاش تمام نهادها، سازمان‌ها و سندیکاهای کارگری، به ویژه در این مورد سندیکاهای کارگری ایتالیا و پیگیری‌شان برای اقدام دولت ایتالیا و ضمن استقبال از تلاش دولت ایتالیا برای حمایت از «شریفه محمدی»، اعلام می‌کند که پرونده «شریفه محمدی» و حکم اعدام ظالمانه‌ی صادر شده علیه او، نزدیک به دو ماه است که به دیوان عالی کشور ارجاع شده ولی دیوان عالی کشور در صدور رای مبنی برای نقض حکم اعدام تاخیر انداخته است.
به باور ما تاخیر در نقض حکم اعدام و بلاتکلیف نگه‌داشتن یک زندانی که با اتهامات واهی به اعدام محکوم شده است، مصداق استمرار شکنجه روانی شریفه و خانواده او می‌باشد. ما به عنوان کمپین دفاع از «شریفه محمدی» خواستار لغو حکم او و صدور هرچه سریعتر برائت توسط شعبه‌ی هم عرضی که تعیین خواهد شد هستیم و اعلام می‌کنیم که تا لحظه‌ی آزادی شریفه دست از تلاش و اعتراض و سازماندهی برنخواهیم داشت.

کمپین دفاع از شریفه محمدی- ۷ مهر ۱۴۰۳

منبع: مکاتبات دریافتی از اتحادیه های کارگری ایتالیا

کولبرنیوز

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی