پاوه؛ جانباختن «فردین رستم‌نژاد» کولبر قطع نخاع شده و یکی از پنج برادر کولبر، بعد از ١٨ ماه

«فردین رستم‌نژاد» کولبر قطع نخاع شده و یکی از پنج برادر کولبر، بعد از ١٨ ماه تحمل درد، جان خود را از دست داد.

جانباختن فردین رستم‌نژاد کولبر قطع نخاع شده و یکی از پنج برادر کولبر، بعد از ١٨ ماه

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه سی‌ام شهریورماه ۱۴۰۳، «فردین رستم‌نژاد» کولبر ٢٧ ساله اهل روستای شمشیر شهرستان پاوه، که در حین کولبری، بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی رژیم مجروح و قطع نخاع شده بود، بعد از تحمل ١٨ ماه درد ناشی از این جراحات، جان خود را از دست داد.

آقای رستم‌نژاد روز پنج‌شنبه هشتم اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در مرز نوسود و منطقه کله‌بر بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی رژیم، از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و دچار قطعی نخاع شده بود.

«فردین رستم‌نژاد» دارای چهار برادر کولبر دیگر بود که همگی آن‌ها در حین کولبری زخمی شدند.

پیش‌تر کولبرنیوز در این رابطه گزارشی را منتشر کرده‌بود که بنا به این گزارش طی چند سال گذشته، “اکرم، کوهسار، فرشاد، فردین و احسان رستم‌نژاد”، پنج برادر اهل روستای شمشیر از توابع شهر پاوه با تیراندازی مستقیم و بر اثر تعقیب و گریز توسط نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه ١۴۰۰، «اکرم رستم‌نژاد» کولبر اهل روستای شمشیر از توابع شهر پاوه بر اثر سقوط از کوه در حین تعقیب و گریز توسط نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شد.

در تاریخ سیزدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نیز، «کوهسار رستم‌نژاد» در نتیجه تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی زخمی شد. این کولبر ار ناحیه سر زخمی شده و به علت شدت جراحات وارده به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل شده بود.
«کوهسار رستم‌نژاد»، در موردی دیگر در تاریخ ۲٢ اردیبهشت‌ماه ١۴۰۰ به همراه برادرش «اکرم رستم‌نژاد»، مجددا بر اثر شلیک نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود زخمی شده بود. این کولبر، متاهل و دارای یک فرزند می‌باشد.

در موردی دیگر نیز، شامگاه سه‌شنبه ١٩ دی‌ماه ۱۴۰۲، یکی دیگر از اعضای این خانواده با هویت «فرشاد رستم‌نژاد» ۳۴ ساله با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در مرز نوسود، مجروح شد.

همچنین، بر اساس گزارش دیگری «احسان رستم‌نژاد»، دیگر برادر این چهار کولبر، طی چند سال گذشته توسط نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده بود.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند.
از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

قلعه‌گنج؛ جان باختن یک سوختبر جوان بر اثر واژگونی خودرو

ش سپتامبر 21 , 2024
بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سوختبر در شهرستان قلعه‌گنج، یک سوختبر جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز جمعه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۳، در پی انحراف یک دستگاه خودرو سوختبر از مسیر حرکت خود در شهرستان قلعه‌گنج که منجر به واژگونی خودرو […]
2024 09 21 12.04.24

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی