سراوان؛ بازداشت و ضرب و جرح یک سوختبر بلوچ

نیروهای هنگ‌مرزی در مرز کله‌گان سراوان، یک سوختبر موتورسوار بلوچ را ساعت‌ها بازداشت و مورد ضرب و جرح قرار دادند.

به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، روز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۳، یک سوختبر بلوچ توسط نیروهای هنگ مرزی سراوان مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

هویت این سوختبر بلوچ “احمد ملازهی” اهل سراوان عنوان شده است.

گفته میشود نیروهای هنگ‌مرزی در مسیر تردد سوختبران موتورسوار کمین‌زده و احمد ملازهی را که از مرز در حال بازگشت بوده، بازداشت کردند.

طبق این گزارش، نیروهای نظامی پس از بازداشت این سوختبر، وی را با زنجیر و شلاق مورد ضرب و جرح قرار داده و پس از ساعت ها بازداشت، آزاد کردند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آورده‌اند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢۰٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۸۰ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی تشکیل شد!

پ جولای 11 , 2024
خبر حکم اعدام شریفه محمدی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب رشت، اعتراضات وسیعی در داخل و خارج ایران به همراه داشت. هر روز موج اعتراضات و مقابله با احکام وحشیانه طبقه حاکم در ایران شعله‌ورتر شده و کمپین‌ها و کارزارهای بی‌شماری در حمایت از شریفه محمدی شکل گرفته و می‌گیرد.طی […]
photo 2024 07 11 17 04 38

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی