نامه سپیده قلیان از زندان اوین؛ رای ندادن در چنین شرایطی نوعی از مقاومت مدنی است که به عدم وجود مکانیسم‌های دموکراتیک اعتراض می‌کند.

2024 07 04 20.38.10

متن کامل نامه:

شرکت در انتخابات نمایشی جمهوری اسلامی این فرصت را برای او فراهم می‌کند که تصاویر مشارکت را به عنوان چهره‌ای از مشروعیت جعلی خود، خاصه در مجامع بین‌المللی، به نمایش بگذارد.

رای ندادن در چنین شرایطی نوعی از مقاومت مدنی است که به عدم وجود مکانیسم‌های دموکراتیک اعتراض می‌کند. مردم با عدم شرکت در انتخابات نارضایتی عمومی خود از وضعیت را نشان می‌دهند و پیامی مهم به جامعه جهانی از وضعیت اسف‌بار سیاسی و اجتماعی ایران می‌دهند. این در شرایطی که جمهوری اسلامی پس از سرکوب‌های شدید و در آخرین انواع آن سرکوب‌های خونین جنبش زن زندگی آزادی به دنبال مشروعیت جهانی است اهمیت بسیار ویژه دارد.

 مقاومت مدنی از نوع رای ندادن باید به صورت فعالانه و در جهت ارتقای جنبش انقلابی زن زندگی آزادی باشد، این ممکن نیست مگر با حفظ همبستگی اجتماعی میان گروه‌های مختلف و بازنمایی سیاسی آن در جهت تحقق دموکراسی واقعی و آزادی در ایران.

به امید سرنگونی

سپیده قلیان

تیرماه ۱۴۰۳

بند زنان زندان اوین

Next Post

کامیاران؛ انتقال سیوان ابراهیمی جهت تحمل حبس به زندان سنندج

پ جولای 4 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it سیوان ابراهیمی،مدرس زبان کوردی و عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی–اجتماعی «نوژین» جهت تحمل دوران حبس خود بازداشت و به زندان سنندج منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه سیزدهم تیرماه ۱۴۰۳، سیوان ابراهیمی مدرس زبان کوردی و عضو هیأت مدیره […]
2024 07 04 20.54.55
Telegram Channel