سردشت‌؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

یک کولبر اهل شهر سردشت با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی «کانی‌زرد» این شهر به شدت زخمی شد.

2024 07 01 09.29.09

به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه دهم تیرماه ١۴٠۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی «کانی‌زرد» سردشت گروهی از کولبران را مورد هدف تیراندازی قرار داده‌اند که در نتیجه آن یک کولبر به شدت زخمی شد. هویت کولبر زخمی «ابراهیم ابراهیمی» حدوداً بیست و هفت ساله و اهل روستای «پاشبرد» و ساکن نلاس از توابع شهر سردشت می‌باشد. بر اساس این گزارش نامبرده از ناحیه پای راست زخمی شده است و جهت مداوا به مراکز درمانی منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند.

از مجمع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.

هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند.

 در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

Next Post

تداوم مبارزات کارگری در دل هیاهوی نمایش انتخاباتی

د جولای 1 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it جنبش کارگری در دل هیاهوی مرگ رئیسی جلاد و نمایش مضحک انتخابات به مبارزات خود ادامه داده و افق و قطب نمای خود را گم نکرده است. این مبارزات در عرصه‌های بسیاری جریان داشته است که نمونه وار به بعضی […]
photo1719824816
Telegram Channel