بانه؛ زخمی شدن دو کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی 

حمید احمدی و محمود (فامیلی نامشخص)، دو کولبر اهل شهرهای دیواندره و بانه توسط نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه زخمی شدند.

Design Image 10

به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه بیست و هشتم مردادماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی سرتزین بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشوده و دو کولبر را به شدت زخمی کردند. هویت این دو کولبر “حمید احمدی” ۳۸ ساله و اهل دیواندره و “محمود (فامیلی نامشخص)” حدوداً ۵۰ ساله و اهل بانه برای کولبرنیوز احراز شده است.

بر اساس این گزارش این دو کولبر با سلاح ساچمه‌ای مورد هدف تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی قرار گرفته و از ناحیه سر و چشم زخمی شده‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند. از مجمع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است. هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

خوزستان؛ جان‌باختن کارگر پتروشیمی بر اثر گرمازدگی

س آگوست 20 , 2024
یک کارگر کارگر پتروشیمی در خوزستان، بر اثر گرمای زیاد دچار تشنج می‌شود و قبل رسیدن به درمانگاه جان خود را از دست میدهد.   بە گزارش کولبرنیوز، روز سەشنبە ٣٠ مردادماه ١٤٠٣، یک کارگر جوان بر اثر گرمازدگی شدید و در پی تشنج، پیش از رسیدن به درمانگاه جان […]
5920011358794008203

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی