رودبار جنوب؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ بر اثر واژگونی و آتش‌سوزی خودرو

بر اثر واژگونی و آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو سوختبر در رودبار جنوب، یک سوختبر جان خود را از دست داد.

photo 2024 08 18 10 49 36

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، شامگاه روز سه‌شنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۳، سانحه جاده‌ای در اسلا‌م‌آباد شهرستان رودبارجنوب که بر اثر مشکل فنی (ترکیدن لاستیک خودرو) اتفاق افتاده بود، منجر به واژگونی و آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو سوختبر شده و راننده سوختبر خودرو در شعله‌های آتش جان خود را از دست داد.
هویت این سوختبر بلوچ، «ناصر شکری» ۵۶ ساله فرزند کندل متاهل و دارای سه فرزند اهل و ساکن اسلام‌آباد شهرستان رودبارجنوب عنوان شده‌ است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

درس‌هایی از یک مقاومت سرفرازانه!

ی آگوست 18 , 2024
سخنی به مناسبت سالروز فرمان جهاد خمینی علیه مردم کوردستان یک‌شنبه ۲۸ مردادماه، سالروز صدور فرمان جهاد خمینی علیه مردم کوردستان بود. ۴۵ سال پیش در روز ۲۸ مرداد، خمینی به نیروهای سپاه، ارتش، کمیته‌ها و دارودسته‌های مختلف مسلح خود فرمان داد تا از هر سو روانه کوردستان شوند و […]
photo 2024 08 18 17 12 58

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی