سردشت؛ کشته و زخمی شدن ٣ کولبر در تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در مرز سردشت به سمت دسته‌ای از کولبران آتش گشودند و براثر آن ٣ کولبر کشته و زخمی شدند.

photo 2024 07 16 09 24 43

به گزارش کولبرنیوز، بامداد سه‌شنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در ارتفاعات مرزی قندیل سردشت اقدام به کمین‌گذاری و تیراندازی به سمت دسته‌ای از کولبران کردند که براثر آن یک کولبر ۱۹ ساله با هویت «کیان زینی» کشته شد. در پی این تیراندازی دو برادر کولبر نیز که هر دو‌ متاهل هستند با هویت «کیوان قادری» و «پیمان قادری» به شدت زخمی شدند.
گفتنی است، هر سه این کولبران اهل روستای «رشه‌هرمه» از توابع شهر سردشت می‌باشند.

براساس این گزارش، دو کولبر مجروح جهت درمان به بیمارستان «امام خمینی» سردشت منتقل گردیده و تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند.
از مجمع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

محکومیت امجد بختیاری، معلم اهل دهگلان به حبس و شلاق

س جولای 16 , 2024
امجد بختیاری، معلم اهل دهگلان توسط دادگاه انقلاب اسلامی این شهر به حبس و شلاق محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز، امجد بختیاری، یکی از معلمان اداره آموزش و پرورش شهرستان دهگلان که پیشتر در جریان خیزش انقلابی ژینا بازداشت شده بود، به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» و […]
photo 2024 07 16 09 18 02

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی