راسک؛ جان باختن چهار سوختبر بلوچ

 در پی برخورد دو خودرو و آتش سوزی در شهرستان راسک، چهار سوختبر بلوچ جان خود را از دست دادند.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از منابع بلوچستان، صبح روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد دو خودروی سوختبر سایپا و پژو ۴۰۵، در حدفاصل روستای درگس از توابع شهرستان راسک که منجر به آتش گرفتن دو خودرو شده، چهار سوختبر بلوچ در شعله‌های آتش جان خود را از دست دادند.

هویت دو تن از سوختبر جان باخته، “متین دامن پاره”، ۱۹ ساله، فرزند عبدالمجید و اهل روستای فیروز آباد از توابع شهرستان راسک و “حاصل جدگال”، ۲۲ ساله، فرزند محمد و ساکن راسک عنوان شده است.

5900152490874224698 1

از هویت دو سوختبر دیگر که سرنشین خودروی وانت سایپا بودند و اهل روستای باتک از توابع شهرستان سرباز عنوان شده‌اند تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

بر اساس این گزارش، بدنبال برخورد و دچار حریق شدن این دو خودرو، چهار سرنشین آنها بدلیل جراحات وارده و عدم توانایی خروج از خودرو در شعله‌های آتش جان خود را از دست داده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

مرتجع‌ترین و ضد مردم ترین افراد در راس اصلی‌ترین وزراتخانه‌های کابینه پزشکیان

چ آگوست 14 , 2024
ترکیب اعضاء کابینه دولت مسعود پزشکیان صدای یاران نزدیک وی را نیز درآورده است. پزشکیان مدت سه هفته تمام نزدیک به ۴۵۰ نفر از«کارشناسان» را دور هم جمع کرد، تا به یاری آنها ترکیب گویا متفاوتی، برای تعیین همکاران خود در کابینه و تحقق وعده‌های انتخاباتی خود برگزیند. اما باصرف […]
photo 2024 08 14 12 13 31

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی