ارومیه؛ آزادی سولماز حسن‌زاده با تودیع وثیقه

سولماز حسن‌زاده، خواهر محمد حسن‌زاده از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در بوکان، پس از هشت روز اعتصاب غذا با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد.

5899972166672303495

به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه بیست و سوم مردادماه ۱۴۰۳، سولماز حسن‌زاده پس از گذشت چهارده روز از زمان دستگیری، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ ميليون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان ارومیه آزاد شد. لازم به ذکر است که خانم حسن‌زاده هشت روز از زمان بازداشت را در اعتصاب غذا بود.
در تاریخ نهم مردادماه ۱۴۰۳، سولماز حسن‌زاده، خواهر محمد حسن‌‌زاده از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در حالی که به همراه پدر خود در تلاش بودند که به مناسبت سالروز تولد محمد مراسمی را برگزار کنند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
یک روز بعد، احمد حسن‌زاده با تودیع وثیقه چهار میلیارد تومانی آزاد شد، اما هم‌زمان با آزادی آقای حسن‌زاده، دخترش به زندان ارومیه منتقل شد.

روز یکشنبه بیست و یکم مردادماه ۱۴۰۳، احمد حسن‌زاده و دايه عظیمه پدر و مادر سولماز به اداره اطلاعات بوکان احضار و تهدید شده‌اند و به آنان اعلام شده، این‌بار با دفعات قبلی متفاوت است و به سادگی نجات پیدا نخواهید کرد و دست بردارید.

این افراد در تاریخ چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۲، به اداره اطلاعات بوکان احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بودند. خانم حسن‌زاده در تاریخ پنجم مهرماه سال گذشته در ایست بازرسی بوکان–سقز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و چندی بعد آزاد شده بود.
گفتنی است، محمد حسن‌‌زاده، شهروند ۲۸ ساله اهل بوکان در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه همان سال جان خود را از دست داد.

کولبرنیوز

Next Post

راسک؛ جان باختن چهار سوختبر بلوچ

چ آگوست 14 , 2024
 در پی برخورد دو خودرو و آتش سوزی در شهرستان راسک، چهار سوختبر بلوچ جان خود را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز بە نقل از منابع بلوچستان، صبح روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳، در پی برخورد دو خودروی سوختبر سایپا و پژو ۴۰۵، در حدفاصل روستای درگس از […]
5900152490874224698

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی