گیلان؛ اجرای حکم حبس جمعی از فعالان حقوق زنان

جمعی از فعالان حقوق زنان ساکن گیلان، جهت تحمل دوران محکومیت خود راهی زندان شدند.

photo 2024 07 13 09 45 50

به گزارش کولبرنیوز، صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳، جلوه جواهری، فروغ سمیع‌نیا، شیوا شاه‌سیاه، نگین رضایی، و آزاده چاوشیان، از فعالان حقوق زنان، جهت اجرای حکم حبس خود راهی زندان لاکان رشت شدند.

اوایل فروردین‌ماه سال جاری، هر یک از نگین رضایی، آزاده چاوشیان، فروغ سمیع‌نیا، شیوا شاه‌سیاه توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی مهدی راسخی، به اتهام «اجتماع و تبانی» و «عضویت در گروه» به ۶ سال و یک ماه و ۱۷ روز و همچنین جلوه جواهری به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس محکوم شدند. این حکم در تاریخ ۸ خردادماه ۱۴۰۳، توسط شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر گیلان به ریاست قاضی محمدصادق ایران عقیده تایید شد.

لازم به ذکر است، روز چهارشنبه بیستم تیرماه ۱۴۰۳ نیز زهره دادرس و زهرا دادرس، دو‌ تن دیگر از این فعالان بدون احضار و اطلاع قبلی بازداشت و به اجرای احکام کیفری منتقل و سپس راهی زندان لاکان رشت شدند.

در تاریخ ۲۵، ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲، هر کدام از این فعالان بهمراه تعداد دیگری از فعالان مدنی و حقوقی زنان گیلان با یورش نیروهای اداره اطلاعات به منزل شخصی‌شان در شهرهای رشت، بندرانزلی، لاهیجان و فومن بازداشت شدند. پس از گذشت حدود ۶ ماه از بازداشت، با تودیع وثیقه‌های سنگین بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان لاکان رشت آزاد شدند.

کولبرنیوز

Next Post

انقلاب تنها راه پایان دادن به فساد نهادینه شده در حکومت اسلامی

ش جولای 13 , 2024
ابعاد فساد در جمهوری اسلامی آن‌چنان وسیع و اشکال آن، آن‌چنان متنوع هستند که نظیر آن را در کمتر جای جهان می‌توان سراغ کرد. سازمان شفافیت بین‌المللی رژیم جمهوری اسلامی از نظر فساد مالی در زمره یکی از فاسدترین دولت‌های جهان قرار داده است. دزدهای میلیارد دلاری توسط بالاترین افراد […]
photo 2024 07 13 11 15 04

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی