تهران؛ انتقال سروناز احمدی به بیمارستان در پی حمله گارد زندان به بند زنان زندان اوین

در پی حمله گارد زندان اوین به بند زنان این زندان پس از اعتراض این زندانیان به اعدام رضا رسایی و مجروحیت تعدادی از آنان، سروناز احمدی دچار حمله عصبی شده و به بیمارستان منتقل شد.

photo 2024 08 10 10 19 50 1

به گزارش کولبرنیوز، پس از آنکه روز سه‌شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳، بند زنان زندان اوین در اعتراض به اعدام رضا رسایی دست به تحصن زدند، توسط نیروهای گارد زندان مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته و تعدادی از آنان نیز مجروح شده و به بهداری زندان منتقل شدند.
یکی از این زندانیان سروناز احمدی، فعال حقوق کودک و زندانی سیاسی بوده است که در جریان یورش نیروهای زندان، دچار حمله عصبی شده و پس از انتقال به بهداری زندان و شدت یافتن اسپاسم‌های عضلانی‌که گفته می‌شود از پاهای او به ناحیه شکم، کمر و گردن سرایت کرده بود، جهت مداوا به بیمارستان منتقل گردید.

این زندانی سیاسی، پس از دریافت درمان مجددا به زندان اوین بازگردانده شد.

سروناز احمدی و کامیار فکور ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری و در حالی که تنها نزدیک به سه هفته از ازدواج‌ آن‌ها گذشته بود مقابل در خانه‌شان بازداشت شدند. سروناز احمدی بعد از ۳۲ روز، در تاریخ ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱، با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شد و کامیار فکور نیز ۱۹ بهمن‌ماه آزاد شد، امابخش‌نامه «عفو» شامل حال آن‌ها نشد.
این زوج نهایتاً در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به همراه تعدادی دیگر از فعالان مدنی هنگامی که برای عیادت به منزل محمد حبیبی، سخنگوی زندانی کانون صنفی معلمان رفته بودند، بازداشت شدند.
سروناز احمدی و کامیار فکور پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند و همزمان احکام زندان آن‌ها به اجرا گذاشته شد. این زوج از آن زمان در زندان به سر می‌برند.
مردادماه ١۴٠٢، نیز یازده سازمان و انجمن حامی حقوق کودکان در نامه‌ای خواستار آزادی سروناز احمدی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

سردشت؛ کشته شدن یک کولبر مهابادی با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم

ی آگوست 11 , 2024
روز شنبه بیست و یکم مردادماه ۱۴۰۳ نیروهای نظامی رژیم در نوار مرزی سردشت اقدام به تیراندازی به سمت دسته‌ای از کولبران کردند که ب\ر اثر آن یک کولبر جوان کشته شد. به گزارش کولبرنیوز روز شنبه بیست و یکم مردادماه ۱۴۰۳ نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی دوپلوره سردشت […]
کشته شدن یک کولبر مهابادی با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی