نامه‌ی شورای اتحادیه‌های کارگری استرالیا به ایران!حکم اعدام شریفه محمدی، سرکوب فعالین حقوق بشر در ایران است.

Design Image 2

جناب آقای احمد صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران
سفارت جمهوری اسلامی
ایران ۲۵  دایره کالگوا  اومالی ACT 2606 amb.office@iranembassy.org.au

در مورد فعال کارگری شریفه محمدی
جناب سفیر:

جنبش اتحادیه‌ای استرالیا محکومیت  اعدام شریفه محمدی، فعال کارگری، که در تاریخ چهارم جولای ۲۰۲۴ صادر شده و هم‌چنین سرکوب هر روزه‌ی تشکل‌های کارگری و فعالان کارگری در ایران را محکوم می‌کند.
شریفه به دلیل فعالیت‌های صلح‌آمیز خود و عضویت در “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری”، که یک تشکل کارگری مستقل و مدنی است، به اعدام محکوم شده است. این حکم ظالمانه و غیرانسانی است. این حکم   یک فعال  کارگری را  برای حق  تشکل‌یابی نشانه رفته است. این حکم بدون رعایت فرآیند قانونی و محاکمه عادلانه صادر شده است.
شریفه محمدی در دسامبر ۲۰۲۳ بازداشت شد و در زندان تحت فشار از جمله شکنجه و زندان انفرادی قرار گرفت.
در زمان بازداشت، محمدی به فعالیت تبلیغی علیه نظام متهم شد به دلیل فعالیت در یک سازمان کارگری؛ این اتهام بعدها به اتهام جدی بغی-شورش مسلحانه علیه دولت، تغییر یافت. حکم صادر شده بر اساس اتهام  عضویت در حزب کومه‌له مستقر در کوردستان بوده، اتهامی که محمدی و کومه‌له به شدت آن را رد کرده‌اند.
محکومیت محمدی بخشی از سرکوب گسترده‌‌ی رژیم ایران علیه فعالان حقوق بشر است. بر اساس شاخص جهانی حقوق کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری ایران در میان بدترین کشورهای جهان برای کارگران قرار دارد. بسیاری از فعالان اتحادیه‌ای به دلیل حمایت از حقوق کارگران در زندان به سر می‌برند و در پاسخ به جنبش “زن، زندگی، آزادی” که از به قتل رسیدن ژینا مهسا امینی در سال ۲۰۲۲ جرقه خورد، دولت ایران هزاران نفر را کشته، زندانی، شکنجه و اعدام کرده است.
جنبش اتحادیه‌ای استرالیا سرکوب اعتراضات تشکل‌های مستقل کارگری، و نقض حقوق اساسی کارگران و حقوق بشر از جمله   غیرقانونی اعلام کردن آن‌ها است، محکوم می‌کند.
ما از دولت ایران می‌خواهیم فوراً:

  • حکم اعدام را لغو کرده و اتهامات علیه شریفه محمدی را باطل کند.
  • شریفه محمدی و تمامی  فعالان حقوق کارگران، حقوق بشر و فعالان  سیاسی بازداشت شده را فوراً آزاد کند.
  • سرکوب اتحادیه‌ها را متوقف کرده و هدف قرار دادن  فعالان کارگری و مدافعان حقوق بشر در ایران دست بردارد و تضمین کند که آن‌ها می‌توانند فعالیت‌های خود را بدون محدودیت و بدون ترس از انتقام انجام دهند.
  • مجازات اعدام را لغو کند.

شورای سراسری اتحادیه‌های کارگری استرالیا (ACTU)

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

ج آگوست 9 , 2024
سامان میرزایی توسط نیروهای امنیتی سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه هجدهم مردادماه ۱۴۰۳، سامان میرزایی توسط نیروهای امنیتی سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی با توسل به زور و خشونت اقدام به بازداشت […]
photo 2024 08 09 13 39 07

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی