دشتیاری؛ زخمی شدن یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی

یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو در شهرستان دشتیاری زخمی شد.

photo 2024 08 19 17 46 33

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز جمعه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳، در پی واژگونی خودرو در شهرستان دشتیاری یک سوختبر بلوچ زخمی شد. هویت این سوختبر بلوچ، “کاظم جدگال” ۲۲ ساله، اهل و ساکن روستای بنو از توابع شهرستان دشتیاری عنوان شده است.
بر اساس این گزارش، خودرو کاظم عصر روز جمعه در جاده ماجیرو از توابع شهرستان دشتیاری از مسیر حرکت خارج و واژگون شده است. واژگونی خودرو باعث ورود جراحات جدی در این سوختبر شده و اکنون در بیهوشی و در بخش مراقبت‌ها ویژه بیمارستان امام علی چابهار بسر می‌برد.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

یک سوختبر بلوچ در پی واژگونی خودرو در شهرستان دشتیاری زخمی شد.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن دو کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی 

د آگوست 19 , 2024
حمید احمدی و محمود (فامیلی نامشخص)، دو کولبر اهل شهرهای دیواندره و بانه توسط نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی بانه زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه بیست و هشتم مردادماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی سرتزین بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشوده و دو کولبر را به شدت […]
Design Image 10

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی