پیرانشهر؛ کشته و زخمی شدن دو کولبر بر اثر تیراندازی و ضرب و شتم نیروهای هنگ‌مرزی

در پی تیراندازی و ضرب و شتم نیروهای هنگ‌مرزی در مناطق مرزی پیرانشهر، یک کولبر کشته و‌ یک تن دیگر زخمی شد.

photo 2024 10 07 23 01 41

به گزارش کولبرنیوز، روز دوشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی در منطقه مرزی «دلاوان» از توابع پیراشنهر، اقدام به تیراندازی مستقیم بسوی کولبران و ضرب و شتم آنان کردند که در پی آن یک کولبر کشته و یک تن دیگر نیز به شدت زخمی شد.
هویت کولبر کشته شده «حسین کمال‌نیا» ۳۸ ساله اهل روستای اندیزه از توابع پیرانشهر گزارش شده شده است. گفته می‌شود که این کولبر پس از آنکه بر اثر اصابت گلوله به شدت زخمی شده بود، توسط نیروهای هنگ‌مرزی با قنداق اسلحه از ناحیه سر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس او را رها کردند. آقای کمال‌نیا توسط اهالی منطقه پیدا و به بیمارستان منتقل شده بود. وی بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داده است. این کولبر تنها نان‌آور خانواده بوده و مادر وی بر اثر بیماری دیابت بینایی هر دو چشم خود را از دست داده است.
همچنین کولبر دیگری نیز با هویت «فردین قلاش» اهل پیرانشهر، با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی با تیر جنگی به شدت زخمی شده است. این کولبر بر اثر شدت جراحات وارده جهت مداوا به بیمارستانی در ارومیه انتقال داده شده است و وضع سلامت وی وخیم گزارش شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳، جمعا ۱۴۲ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعا ۳۶ کولبر معادل (۲۵٪) کشته و ۱۰۶ کولبر معادل (۷۵٪) زخمی شدند. از مجموع ۱۴۲ کولبر که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ کشته و زخمی شده‌اند، جمعا ۱۲۴ مورد معادل (٪۸۷) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است. از مجموع ۱۴۲ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۱۰ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با همان بازه زمانی در سال ۱۴۰۲ ما شاهد افزایش ۶۷٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

کارگری؛ جان باختن سه کارگر در حوادث ناشی از کار

س اکتبر 8 , 2024
در دو حادثه جداگانه در شهرهای فراهان و قیامدشت، سه کارگر به دلیل عدم رعایت ایمنی در محیط کار جان خود را از دست دادند. بە گزارش کولبرنیوز، یک کارگر ساختمانی تبعه افغانستان در شهر قیامدشت، هنگام کار در یک ساختمان در حال ساخت، بر اثر سقوط از ارتفاع طبقه […]
photo 2024 10 07 23 13 15

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی