پاوه؛ زخمی شدن دو کاسبکار با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

پیمان نقی‌زاده و آرمان نقی‌زاده دو کاسبکار اهل شهر پاوه با تیراندازی مستقیم نیروهای سپاه پاسداران زخمی شدند‌.

photo 2024 10 04 09 47 27
عکس: آرمان نقی‌زاده یکی از کاسبکاران زخمی شدە با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه دوازدهم مهر‌ماه ۱۴۰۳، نیروهای سپاه پاسداران در میدان مولوی شهر پاوه، اتومبیل یک کاسبکار را به ظن حمل کالای قاچاق به رگبار بستند که در نتیجه آن دو کاسبکار به شدت زخمی شده‌اند. هویت این دو کاسبکار پیمان نقی‌زاده و فرزندش آرمان نقی‌زاده برای کولبرنیوز احراز شده است. بر اساس این گزارش این دو کاسبکار از ناحیه پا و لگن مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده‌اند.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳، جمعا ۱۴۲ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعا ۳۶ کولبر معادل (۲۵٪) کشته و ۱۰۶ کولبر معادل (۷۵٪) زخمی شدند. از مجموع ۱۴۲ کولبر که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ کشته و زخمی شده‌اند، جمعا ۱۲۴ مورد معادل (٪۸۷) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است. از مجموع ۱۴۲ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۱۰ نفر از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با همان بازه زمانی در سال ۱۴۰۲ ما شاهد افزایش ۶۷٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

کوردستان؛ فقدان ایمنی کار منجر به مرگ دو کارگر در مهاباد و اشنویه شد

ج اکتبر 4 , 2024
سعدون علی‌پور و علی آب‌روشن دو کارگر اهل شهرهای مهاباد و اشنویه در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار جان خود را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز، روز پنج‌شنبه دوازدهم مهر‌ماه ۱۴۰۳، سعدون علی‌پور در حین انجام کار در مرغداری در مهاباد دچار برق‌گرفتگی شده و جانش را […]
photo 2024 10 04 09 52 50

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی