خاش؛ جان باختن یک سوختبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی رژیم

در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مرز روتک شهرستان خاش، یک سوختبر بلوچ جانباخت.

cd979977 cd1f 4356 9cff 82cda52eaa59

به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی در مرز روتک شهرستان خاش به سمت یک خودروی سوختبر خالی از بار بدون ایست و هشدار قبلی شلیک مستقیم کرده که باعث جانباختن راننده خودروی سوختبر شده است.

هویت این سوختبر«نورمحمد براهویی» (کوهیزهی) متاهل و ساکن زاهدان احراز شده است.

به گفته منابع محلی: «روز گذشته چهارشنبه نیروهای نظامی در مرز روتک بدون ایست و هشدار قبلی به سمت یک خودروی سوختبر بدون بار بنزین در کانال گذر مرزی شلیک کردند که راننده خودرو بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢٠٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ٨٠ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.edited 11:52

Next Post

نامه سپیده قلیان از زندان اوین؛ رای ندادن در چنین شرایطی نوعی از مقاومت مدنی است که به عدم وجود مکانیسم‌های دموکراتیک اعتراض می‌کند.

پ جولای 4 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it متن کامل نامه: شرکت در انتخابات نمایشی جمهوری اسلامی این فرصت را برای او فراهم می‌کند که تصاویر مشارکت را به عنوان چهره‌ای از مشروعیت جعلی خود، خاصه در مجامع بین‌المللی، به نمایش بگذارد. رای ندادن در چنین شرایطی نوعی […]
2024 07 04 20.38.10
Telegram Channel