دشتیاری؛ جان باختن دو سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی

دو سوختبر بلوچ بر اثر تصادف شاخ به شاخ خودروها در مرز ریمدان شهرستان دشتیاری در شعله‌های آتش جان خود را از دست دادند.

به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، امروز ۱۴ تیرماه ۱۴۰۳، دو سوختبر بلوچ در پی سانحه رانندگی در مرز ریمدان جان باختند.

هویت این دو سوخت بر بلوچ “شاهی کلمتی” فرزند درمحمد اهل ریمدان و “رضوان گرگیج” فرزند عباس اهل روستای بل شهرستان دشتیاری برای کمپین احراز شده است.

یک منبع مطلع به منابع محلی گفت: “خودروهای شاهی و رضوان در ساعت ۵:۱۵ صبح در مسیر باهور مرز ریمدان شاخ به شاخ تصادف کرده که منجر به آتش گرفتن آنها شده است.”

این منبع افزود: “بر اثر این سانحه رانندگی و آتش گرفتن خودروها، شاهی و رضوان به دلیل جراحات ناشی از تصادف توان خارج شدن از خودرو را نداشته و در شعله های آتش جان خود را از دست دادند.”

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در در ۶ ماه نخست سال ٢٠٢۴ میلادی، دستکم ١٣٣ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ٨٠ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ٩ تن کودک بودند.edited 11:47

Next Post

خاش؛ جان باختن یک سوختبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی رژیم

پ جولای 4 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it در پی تیراندازی نیروهای نظامی در مرز روتک شهرستان خاش، یک سوختبر بلوچ جانباخت. به گزارش کولبرنیوز به نقل از منابع بلوچستان، روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی در مرز روتک شهرستان خاش به سمت یک خودروی سوختبر خالی […]
cd979977 cd1f 4356 9cff 82cda52eaa59
Telegram Channel