میرجاوه؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در پی تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای نظامی

در پی تیراندازی و تعقیب و گریز نیروهای نظامی در شهرستان میرجاوه، یک سوختبر ۱۸ ساله کشته و یک تن دیگر نیز زخمی شدند.

5960805220164419355

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز یکشنبه ۱۱ شهریورماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی شهرستان میرجاوه یک خودرو سوختبر را مورد تعقیب و تیراندازی قرار دادند که منجر به واژگونی و آتش‌سوزی خودرو سوختبر شد و در پی آن یک کودک‌سوختبر به شدت زخمی شده و یک تن دیگر نیز بر اثر جراحات ناشی از سوختگی جان خود را از دست داد.
هویت سوختبر جانباخته، «محمد زاروزهی» ۱۸ ساله، فرزند غفور و هویت دیگر سوختبر زخمی، «امید براهویی» ۲۷ ساله، راننده خودرو، هر دو اهل و ساکن زاهدان توسط عنوان شده‌ است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

مهاباد؛ بازداشت رامیار ابوبکری نوجوان ۱٦ساله توسط نیروهای امنیتی

س سپتامبر 3 , 2024
رامیار ابوبکری، نوجوان ۱۶ ساله اهل مهاباد و برادر زانیار ابوبکری از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز بامداد سه‌شنبه سیزدهم شهریورماه ۱۴۰۳، رامیار ابوبکری، نوجوان ۱۶ ساله اهل مهاباد و برادر زانیار ابوبکری از جانباختگان […]
5960805220164419392

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی