یورش نیروهای سپاه پاسداران بە مناطق مرزی در کلەگان و مصادرە صدها راس الاغ سوختبران بلوچ + ویدیو

امروز شنبه ١٩ فروردین ماه ۱۴۰۲، نیروهای سپاه پاسداران با یورش به منطقه مرزی در کله‌گان از توابع شهرستان شستون (سراوان) صدها راس الاغ سوختبران بلوچ را مصادره کردند.

گفته می‌شود نیروهای سپاه پاسداران برای جلوگیری از سوختبری توسط مردم، همواره الاغ های سوختبران را مصادره و در بین کوه‌ها و داخل رودخانه ها به رگبار می‌بندد.
این در حالی است کە روز سه شنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، صدها راس الاغ توسط نیروهای سپاه پاسداران به بهانه «قاچاق سوخت» کشته شدند. گفته می‌شود، نیروهای سپاه پاسداران به بهانه «قاچاق سوخت» صدها الاغ متعلق به مردم بلوچ را در منطقه مرزی کله‌گان با تیراندازی مستقیم کشتند.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

ازدواج ۲۰ هزار دختر زیر ۱۵ سال طی ۹ ماه گذشتە

ش آوریل 8 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it مرکز آمار ایران در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که در فاصله بهار تا پاییز سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰ هزار مورد ازدواج دختران کمتر از ۱۵ سال ثبت شده است. این مرکز روز پنجشنبه ۱۷ فروردین گزارش‌هایی از وضعیت فرهنگی […]
همسری
Telegram Channel