گیلان؛ تایید حکم بیش از ۶۰ سال حبس فعالان حقوق زنان در دادگاه تجدید نظر

دادگاه تجدیدنظر انقلاب رشت حکم بیش از ۶۰ سال حبس فعالان حقوق زنان گیلان را عینا تایید کرد.

IMG 7318

به گزارش کولبرنیوز، صبح روز سه‌شنبه ۸ خردادماه ۱۴۰۳، شعبه ۱۱ تجدیدنظر دادگاه انقلاب رشت به ریاست قاضی محمدصادق ایران عقیده، حکم بیش از ۶۰ سال حبس فعالان حقوق زنان گیلان که در مردادماه سال گذشته بازداشت شده بودند را بدون تشکیل دادگاه، عینا تایید کرد. 

طبق احکام صادره، «زهره دادرس»  به اتهام «تشکیل ‌گروه با هدف برهم‌زدن امنیت ملی» به ۶ سال و یک روز حبس تعزیری و‌ به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۳ سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری (مجموعا ۹ سال و ۶ ماه و ۲ روز) محکوم شد.

همچنین «نگین رضایی»، «متین یزدانی»، «آزاده چاوشیان» و‌ «زهرا دادرس» «فروغ سمیع‌نیا»، «سارا جهانی»، «یاسمین حشدری» و «شیوا شاه‌سیاه»، هریک به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۳ سال و شش ماه و یک روز حبس تعزیری و به اتهام «عضویت در گروه» به ۲ سال و هفت ماه و شانزده روز حبس (مجموعا ۶ سال و یک ماه و ۱۷ روز) محکوم شدند.

در ادامه این احکام «جلوه جواهری» و «هومن طاهری» نیز به اتهام «تبلیغ علیه نظام» هر یک به ۱ سال حبس محکوم شدند.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲، هر کدام از این فعالان با یورش نیروهای اداره اطلاعات به منزل شخصی‌شان در شهرهای رشت، بندرانزلی، لاهیجان و فومن بازداشت شدند. پس از گذشت حدود ۶ ماه از بازداشت، با تودیع وثیقه‌های سنگین بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان لاکان رشت آزاد شدند.

کولبرنیوز

Next Post

سراوان؛ نیروهای هنگ‌مرزی یک سوختبر را کشته و سه تن دیگر را زخمی و بازداشت کردند

چ مه 29 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it در شهرستان سراوان، یک سوختبر ۱۸ ساله با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی کشته و سه تن دیگر نیز بازداشت شدند که یکی از آنها مجروح شده است. به گزارش کولبرنیوز، بە نقل از منابع بلوچستان، صبح روز سه‌شنبه ۸ […]
photo 2024 05 29 09 50 44

You May Like