گزارش دوم از خراسان شمالی- حکومت پوشالی جمهوری اسلامی و نمایش قدرت آن در مقابل شور انقلابی جمعیت معترض

حکومت پوشالی جمهوری اسلامی و نمایش قدرت آن در مقابل شور انقلابی جمعیت معترض

edited

روز شنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ با توجه به فراخوانی که داده شده بود مردم ساعت ۱۱ قبل از ظهر در شهر بجنورد آماده اعتراض به حاکمیت و خفقان جمهوری اسلامی بودند. زمزمه‌های اعتراضی‌ای که به گوش می‌رسید توسط نیروهای لباس شخصی سریعاً در نطفه خفه می‌گردید. اجتماع بیش از سه نفر ممنوع و تجمع‌های بیش از این تعداد را متفرق می‌کردند. نیروهای سرکوب نیز با لباس‌های مخصوص و سر تا به پا مسلح به سلاح‌های ساچمه، گلوله دودزا و باتوم نیز در کنار خیابان آماده حمله به مردم بودند. البته این وضعیت حکومت نظامی به دنبال اعتراضات گسترده چهارشنبه، هر شب در شهر وجود دارد.
نشانه‌های سستی و ترس پایه‌های نظام خیلی خیلی بیشتر از چیزیست که می‌بینیم. مطابق با اخبار سانسور شده رسانه‌های جمهوری‌اسلامی که از آنتن‌های حکومتی پخش می‌گردد، شروع شدن اعتراضات و تجمعات با پیش آهنگی چند نفر انگشت شمار در هر محله (قسمتی که پخش شده است) و در ادامه تجمعات و شعارهای محکم و بلند افراد که به چند صد یا چند هزار نفر می‌رسد (قسمتی که سانسور می‌شود). توده‌های معترض پس از ورود نیروهای جنایتکار و سنگدل سرکوبگر که از هیچ کسی پوشیده نیست مجبور به بازگشت به خانه‌هایشان می‌شوند.
اینجاست که درصد خیلی کم باقی مانده از معترضین ماشین تا دندان مسلح سرکوب سیستم را با گذشتن از جان خود به سخره می‌گیرند. در اعتراضات اخیر خراسان شمالی این تعداد که شمار آنها بعد از سرکوب شدید به دویست نفر هم نمی‌رسید توانستند فرمانداری شهر را تا مرز سقوط پیش ببرند و تا فتح مردمی شهر به دست معترضین شجاع چند قدم نیز باقی نگذارند. به طوری که نیروهای سرکوبگری که به شهرستان‌ها فرستاده شده بودند برای سرکوب همین تعداد به مرکز فراخوانده شدند. به طوری که برای روزهای دیگر تنها برای سیاه کردن لشکر خود مجبور به پوشاندن لباس ضد شورش به کودکانی که جایشان در مراکز تحصیلی و سرگرمی است شدند. این است حکومت سرکوبگرانه یک درصدی بر بیش از نود و نه درصد از جامعه.

Next Post

گزارش دوم از جمعه خونین زاهدان + اسامی کشته‌شدگان

ی اکتبر 9 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it بیش از ۹۵ تن از معترضین بلوچ در جریان اعتراضات مردمی روز جمعه زاهدان کشته و ۳۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند. به گزارش کولبر نیوز به نقل از کمپین فعالین بلوچ، در جریان اعتراضات مردمی روز جمعه ۸ مهرماه […]
photo 2022 10 09 16 47 44
Telegram Channel