گروهی از زنان افغان در تهران خواستار آزادی فوری دو زن معترض از زندان‌های طالبان شدند

«جنبش زنان عدالت‌خواه افغانستان در تهران» خواستار آزادی فوری ژولیا پارسی و ندا پروانی از زندان‌های طالبان شدند.

photo 2023 10 01 10 14 07 1

بە گزارش کولبر نیوز، روز جمعە ٧ مهرماه ١٤٠٢، گروه «جنبش زنان عدالت‌خواه افغانستان در تهران» خواستار آزادی فوری ژولیا پارسی و ندا پروانی از زندان‌های طالبان شدند. آنان با نشر اعلامیه‌ای بە این مسئلە اشارە کردەاند که برخی از کشورهای جهان به‌جای به رسمیت شناختن آپارتاید جنسیتی در افغانستان و اعمال فشار بر طالبان، به طور غیرمستقیم با این گروه همکاری می‌کنند.

در اعلامیه زنان معترض مقیم تهران آمده است: «متاسفانه و بدبختانه، ما شاهد حمایت‌های غیرمستقیم از طلبان توسط بعضی از کشورها و تعامل با این گروه زن ستیز در سطح بین‌المللی هستیم.»

لازم بە ذکر است، طالبان هفته گذشته دو زن معترض را با هویت ژولیا پارسی و ندا پروانی در کابل بازداشت و به جای نامعلومی منتقل کردند و تا کنون ازسرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست.

بازداشت این دو شهروند افغان، واکنش سازمان‌های بین‌المللی نیز را در پی داشتە است و سازمان عفو بین‌الملل و یوناما بازداشت آنان را محکوم کردە و آن‌ را نقض فاحش حقوق بشر خوانده‌اند. آنا همچنین خواستار رهایی فوری این زنان از زندان‌های طالبان شدند.

Next Post

بوکان؛ بازداشت قهرمان لطفی توسط نیروهای امنیتی

ی اکتبر 1 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it قهرمان لطفی شهروند اهل شهر بوکان توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز چهارشنبه پنجم مهرماه ۱۴۰۲، قهرمان لطفی شهروند اهل شهر بوکان توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان […]
photo 2023 10 01 10 27 26
Telegram Channel