کوردستان؛ تداوم بی‌خبری از سرنوشت بازداشت شدگان منطقه صومای برادوست علی‌رغم گذشت یک سال

محسن مظلوم، پژمان فاتحی، وفا آذربار و هژیر فرامرزی، علی‌رغم گذشت بیش از یک سال از زمان دستگیری در منطقه صومای برادوست ارومیه، کماکان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی بسر می‌برند. بی‌خبری از وضعیت این زندانیان سیاسی، به نگرانی‌های خانواده‌های آن‌ها دامن زده است.

photo 2023 08 11 12 53 59

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، محسن مظلوم، پژمان فاتحی، وفا آذربار و هژیر فرامرزی کماکان در یکی از بازداشتگاه امنیتی بسر می‌برند. بر اساس این گزارش اعضای خانواده این شهروندان در یک سال اخیر که فرزندانشان در بازداشت نهادهای امنیتی بوده‌اند، به ده‌ها مرجع امنیتی و قضایی مراجعه کرده‌اند. تنها دستاورد این مراجعات، مواجهه خانواده‌ها با بی‌احترامی و عدم پاسخگویی مسئولان بوده است. آن‌ها حتی نمی‌دانند که عزیزانشان در کدام استان در بازداشت بسر می‌برند. بی‌خبری از سرنوشت پر ابهام این افراد، به افزایش نگرانی‌های خانواده‌های آن‌ها دامن زده است.

محسن مظلوم (معروفی) ۲۷ ساله اهل مهاباد، پژمان فاتحی ٢٧ ساله‌ اهل کامیاران، وفا آذربار ٢٨ ساله‌ اهل بوکان و هژیر فرامرزی ٢٨ ساله‌ اهل دهگلان در تاریخ ۱ مردادماه ١۴٠١، توسط سازمان اطلاعات فراجا (فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) در منطقه صومای برادوست شهرستان ارومیه بازداشت شدند.
مهرماه ۱۴۰۱، پس از گذشت حدود ۸۰ روز از زمان دستگیری این افراد، اولین بخش از اعترافات اجباری آنان از شبکه های تلویزیونی داخلی پخش شد. در این اعتراف اجباری منتشر شده این شهروندان را با سرویس‌های جاسوسی بیگانه مرتبط دانسته و اعلام کردند که آنها در محل مرکز حساس در اصفهان بازداشت شده‌اند. پیش‌تر نیز سازمان اطلاعات فراجا در اطلاعیه‌ای اتهامان این افراد را «جاسوسی برای یک کشور خارجی» عنوان کرده بود.
رویه رژیم در ساخت فیلم‏‌هایی از این دست و قدرتنمایی پوشالی این‏چنینی در گذشته نیز برهمگان آشکار و همواره مدافعان حقوق بشر و فعالین جنبش‌‏ها را نسبت به سرنوشت و وضعیت زندانیان نگران کرده‌است.
وفا آذربار، پژمان فاتحی، محسن معروفی (مظلوم) و هژیر فرامرزی اکنون نزدیک به یکسال است که در بازداشت یکی از جانی‌‏ترین، ضدانسانی‌ترین و دیکتاتورترین رژیم‏‌های تاریخ بشر است و با علم بر این مسئله نه ‏تنها در صورت اعتراف آنان، این اعتراف فاقد ارزش قضایی است، بلکه هرگونه سناریوسازی و شکنجه زندانیان سیاسی محکوم و رژیم مسئول مستقیم جان و سلامتی آنان است.

کولبرنیوز

Next Post

آبدانان؛ محکومیت رحیم دانیالی به انفصال از خدمت

ج آگوست 11 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it محکومیت رحیم دانیالی، دبیر آموزش و پرورش شهرستان آبدانان توسط هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان استان لرستان به انفصال موقت از خدمت به مدت سه ماه، عیناً تایید شد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای […]
photo 2023 08 11 12 58 42 1

You May Like