کشتە شدن یک سوختبر بلوچ در شهرستان شستون+ویدیو

کشته شدن یک سوختبر بلوچ بدنبال انداختن خارَک پنچرکن توسط نیروهای نظامی در شهرستان شستون.

بر اساس گزارش رسیده امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱٤٠١ بدنبال انداختن خارک پنچرکُن توسط نیروهای نظامی در مسیر حرکت یک خودروی سوختبر و واژگونی آن یک سوختبر بلوچ کشته شد. هویت این شهروند بلوچ “محمدعالم چاکری” اهل منطقه بمپشت از توابع شهرستان شستون (سراوان) عنوان شده است.
بدنبال این حادثه و تجمع مردم در محل حادثه نیروهای انتظامی پاسگاه سیرکان مدعی شدند که جلوی خودرو خارک پرتاب نکرده‌اند و از زیر بار مسئولیت این قتل، شانه خالی کردند.

سوختبری از معدود کارهایی است که بسیاری از شهروندان بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار ناچاراً مشغول به آن هستند.

در سال ۲۰۲۱ دستکم ۸٧ سوختبر هنگام سوختبری با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و یا بر اثر سانحه جان خود را از دست داده‌اند که از میان جان باختگان، سه مورد کودک زیر ۱۸ سال بوده‌اند. همچنین طی سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۱ سوختبر بلوچ به اشکال مختلف زخمی شده‌اند.

Next Post

تمدید قرار بازداشت فعالین کارگری و اجتماعی شهر بانه

پ ژوئن 9 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it قرار بازداشت پنج فعال کارگری و اجتماعی شهر بانه تا هفتم تیرماه ١٤٠۱ تمدید شد. به گزارش رسیده به کولبر نیوز امروز پنج‌شنبه ۱۹ خردادماه خانواده‌های فاتح مجیدی، رحمان(عمر) سلیمانی، پروین عبدالله‌پناه، فواد فاروقی و سعید محمدی، پنج فعال کارگری […]
photo 2022 06 09 14 11 34
Telegram Channel