کشته و مجروح شدن ۶ شهروند بلوچ از جمله دو سوختبر در سراوان+ویدیو

بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سوختبر با یک خودرو عبوری در محور جالق به کله‌گان دو سوختبر بلوچ جان خود را از دست داده و چهار سرنشین خودروی عبوری مجروح شده‌اند.

به گزارش کولبرنیوز روز یکشنبه دوم مهرماه ۱۴۰۲، بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سوختبر با یک خودرو عبوری در محور جالق به کله‌گان دو سوختبر بلوچ جان خود را از دست داده و چهار سرنشین خودروی عبوری مجروح شده‌اند. هویت دو سوختبر جانباخته “جلیل سپاهی” ۲۲ ساله فرزند لشکر خان متاهل دارای یک فرزند خردسال و “سعید سپاهی” حدوداً ۴۰ ساله فرزند شیرمحمد متاهل و دارای فرزند، هر دو اهل و ساکن جالق از توابع شهرستان گلشن می‌باشند.
بر اساس این گزارش بر اثر تصادف بین یک خودرو سوختبر با یک خودرو عبوری در محور جالق به کله‌گان دو سوختبر بلوچ بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده و شش سرنشین خودرو عبوری مجروح شده و به بیمارستان سراوان منتقل شده‌اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.
گزارشات داخلی وابسته به حکومت نیز در سال ۱۴۰۱، از جانباختن دست‌کم ١٦٨ سوختبر بلوچ تنها در محور ایرانشهر– سرباز خبر دادەاند.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن دو سوختبر بلوچ در پی سانحە رانندگی در محور خاش+ویدیو

ی سپتامبر 24 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it دو سوختبر بلوچ، در پی سانحە رانندگی دو خودرو سوختبر در محور خاش در حد فاصل روستای “کلچات”، زخمی شدند. بە گزارش کولبر نیوز، شامگاه یکشنبە ٢ مهرماه ١٤٠٢، دو سوختبر بلوچ، در پی سانحە رانندگی دو دستگاه […]
photo 2023 09 24 20 48 10

You May Like