کشته شدن یک سوختبر بلوچ در شهرستان راسک+ویدیو

یک سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای مرزبانی هنگ و مورتان شهرستان راسک کشته شد.

به گزارش رسیده، بامداد پنج‌شنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ به نام “الهی بخش کلمتی” فرزند “رحیم بخش کلمتی” با تیراندازی ماموران مرزبانی هنگ و مورتان شهرستان راسک کشته شد. الهی‌بخش متاهل و دارای یک فرزند و اهل شهرستان دشتیاری روستای ریمدان بوده است.
گفته می‌شود، این سوختبر بلوچ بعد از گذشتن مرز هنگ و‌ مورتان، بدون داشتن بار ماموران مرزبانی به سمت وی تیراندازی کرده و او را کشته‌اند.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

بازداشت و انتقال آتنا فرقدانی به زندان قرچک ورامین

ج ژوئن 9 , 2023
آتنا فرقدانی کارتونیست و فعال مدنی، پس از مراجعه به دادسرای اوین توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، روز چهارشنبه ١٧ خردادماه ۱۴۰۲، آتنا فرقدانی کارتونیست و فعال مدنی، پس از مراجعه به دادسرای اوین توسط نیروهای امنیتی […]
photo 2023 06 08 21 59 09

You May Like