کرمان؛ جان باختن یک سوختبر نوجوان بلوچ

یک سوختبر نوجوان بلوچ که هفته گذشته در پی واژگونی خودرو بە شدت مجروح شدە بود، پس از گذشت هفت روز در بیمارستان جان خود را از دست داد.

photo 2023 12 29 09 23 53

بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش، روز پنج‌شنبە ٧ دی‌ماه ١٤٠٢، سوختبر نوجوان بلوچی کە روز پنجشنبه هفته گذشته در پی واژگونی خودرو در محور زاهدان به کرمان بە شدت مجروح شدە بود، پس از گذشت هفت روز بر اثر شدت جراحات واردە در بیمارستانی در کرمان جان خود را از دست داد.
هویت این سوختبر نوجوان، «آریا براهویی» ۱۹ ساله، فرزند محمد مجرد و اهل و ساکن زاهدان گزارش شدە است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

زاهدان؛ تعقیب و گریز و تیراندازی نیروهای امنیتی بە یک خودرو سوختبر

ج دسامبر 29 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it نیروهای بسیجی در منطقە گلوگاه شهرستان زاهدان، اقدام بە تعقیب و گریز و تیراندازی بسوی یک خودرو سوختبر کردند. بە گزارش کولبرنیوز، بە نقل از حال‌وش، روز پنج‌شنبە ٧ دی‌ماه ١٤٠٢، نیروهای بسیجی سپاه پاسداران در منطقە گلوگاه شهرستان زاهدان، […]
photo 2023 12 29 09 45 45
Telegram Channel