کاشمیر، ضرب و جرح یک نوجوان سوختبر بلوچ

یک نوجوان سوختبر بلوچ توسط نیروهای راهنمایی و رانندگی کاشمر، مورد ضرب و جرح قرار گرفت.

ضرب و جرح یک نوجوان سوختبر بلوچ

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از رسانک، روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳، یک نوجوان ۱۷ ساله سوختبر بلوچ اهل زاهدان که بعنوان شاگرد به همراه بستگان خود سوختبری می کرد توسط نیروهای راهنمایی و رانندگی کاشمر مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، نیروهای راهنمایی و رانندگی کاشمر پس از اینکه با مخالفت این نوجوان و همراهش برای پرداخت رشوه مواجه شده‌اند بوسیله کابل به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و در طول سه روز گذشته قادر به خوردن غذا هم نبوده است.

گفتنی است که این نوجوان بلوچ به عنوان سرپرست خانواده خود هم شناخته می‌شود و از روی ناچاری به کار سوختبری مشغول شده است.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

یک سوختبر بلوچ پس از ۶ روز مجروحیت جان خود را از دست داد

ش آوریل 6 , 2024
یک سوختبر بلوچ، که هفته گذشته در سانحه رانندگی زخمی شده بود، جان خود را از دست داد. به گزارش گولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، یک سوختبر بلوچ که در تاریخ ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، بر اثر تصادف‌ رانندگی و آتش‌سوزی خودرو، به شدت زخمی شده بود، پس از گذشت شش […]
photo 2024 04 06 10 04 55

You May Like