رژیم آشفته و مردم امیدوارند

photo 2023 09 10 13 41 38

جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” مزین به نام ژینا، دو صف متخاصم را در مقابل هم قرار داده است. صف حکومت جمهوری اسلامی و اعوان و انصار آنها و صف زنان و مردانِ آرمان‌خواه، حق طلب، معترض، ضد ستم و ضد استبداد و ضد استثمار. نبرد میان این دو صف این روزها وارد مراحل حساسی شده است.
جمهوری اسلامی تمام توان سرکوب، امکانات مالی، و مزدورانش را به کار گرفته‌اند تا در روز ۲۵ شهریور، سالروز قتل حکومتی ژینا امینی، تحرکی مبارزاتی و توده‌ای انجام نگیرد. بازداشت اعضا و تهدید خانواده‌های جانباختگان، دستگیری گسترده فعالین جنبش‌های اجتماعی، اخراج و تعلیق دانشجویان و استادان، تشدید فشار بر زندانیان سیاسی، تهدید نیروهای سیاسی در کردستان، افزایش اعدام‌ها، صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای مراسم‌های ماه محرم و بویژه اربعین،مراسم‌های تازه تاسیس جاماندگان اربعین و اختصاص بودجه‌های کلان به برگزاری آنها و به برگزارکنندگان، تطمیع و همزمان تهدید بدنه‌های نیروهای سرکوبگر در جهت جلوگیری از هرگونه سرپیچی احتمالی در آینده، دادن رانت و امتیازات گوناگون به خودی‌های و نظایر آن، از جمله اقداماتی هستند که رژیم برای بقای خود بدان‌ها متوصل می‌شود.
در برابر این خیل معدود استثمارگر، مستبد، راهزن، جانی و مرتجع صف شهروندانی قرار دارد که نتایج ده‌ها سال مبارزه جانفشانانه را به جنبش انقلابی “زن، زندگی، آزادی” ارتقا داده‌اند. این جنبش تاکنون دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است. جنبش انقلابی ژینا جنبشی سیاسی، اجتماعی، سراسری و در محتوای واقعی خود چپ است که اهداف روشنی دارد. بدست‌آوردن حق پوشش اختیاری، کسب حقوق دموکراتیک و آزادی‌های مدنی و فراهم کردن یک زندگی مرفه، آزاد و با کرامت برای تمام شهروندان از طریق سرنگون کردن جمهوری اسلامی. طبعا اینها تنها بخشی از مطالبات مردم می‌باشد. این جنبش در جهت مهیا کردن زمینه برای کسب این حقوق قسمتی از نیروی جوان خود را به میدان رویاروئی چند ماهه با نیروهای سرکوبگر فرستاد. این جوانان با شجاعتی کم نظیر دشمن را به میدان مبارزه و نبردی جانانه کشیدند، در بدنه سرکوبگران و حتی تا حدودی در بالائی‌ها تزلزل ایجاد کردند، تناسب قوا را به نفع مردم تغییر دادند، اهمیت جهانی انقلاب را شناساندند، جامعه را سیاسی تر نمودند و وحدتی مثال زدنی را ایجاد نمودند. گرچه این نیروی جوان هزینه سنگینی برای دستاوردها مذکور داد، اما دستآوردهایش هم عظیم بود. مبارزات فداکارانه مذکور با به چالش کشیدن زیان‌های پراکندگی در صفوف نیروهای مبارز، مضرات مذهب در جامعه، آسیب‌های پدر سالاری، گزند‌های استبداد و استثمار سبب گردید تا انقلاب به اعماق جامعه برود و رشد کند. دستاوردهای تاکنونی انقلاب، جنبش‌های کارگران و بازنشستگان و معلمان، جنبش انقلابی کردستان، زنان، دادخواهان، فعالین حقوق بشر را نسبت به تداوم مبارزه با رژیم شجاع تر، مصمم تر و روشن‌بین تر کرده است.
بدون شک این دست‌آوردها دستمایه سرنگونی جمهوری اسلامی و استقرار حکومتی شورائی، آزاد اندیش و معطوف به منافع کارگران و زحمتکشان و دفاع از محیط‌زیست خواهد بود. از آنجا که این جنبش از بنیاد با منافع قدرت‌های بزرگ سرمایه‌داری ناسازگار است، امپریالیسم آمریکا هم مانند رژیم جمهوری اسلامی نگران عواقب غیر قابل پیش‌بینی این جنبش است. از اینرو دولت آمریکا اقداماتی آشکار و پنهان برای جلوگیری از سقوط رژیم را در دستور کار گذاشته است. تسلیم شدن به گروگانگیری جمهوری اسلامی تحت پوشش مبادله زندانیان، آزاد کردن پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی در حالیکه به خوبی می‌داند که این پول‌ها هزینه نیروهای سرکوب می‌شود، از جمله اقداماتی هستند که این روزها در این راستا در جریان هستند.
جنبش انقلابی ژینا در متن فراز و فرودهایش به پیش می‌رود و در عمق و در سطح رشد می‌کند. پاسخ قاطع به فراخوان اعتصاب عمومی در روز ۲۵ شهریور و حضور پر شمار بر سر مزار جانباختگان انقلاب نشانه‌ای خواهد بود از اراده مردم به تداوم این انقلاب. با تمام توان برای به ثمر نشاندن آن باید کوشید.

کولبرنیوز

Next Post

احتمال پروندەسازی جدید قوە قضائی علیە عاتکە رجبی، فعال صنفی معلمان

ی سپتامبر 10 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it شورای همانگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، امروز یکشنبە ١٩ شهریورماه ١٤٠٢، از تلاش قوە قضائی و ادارە اطلاعات جهت پروندەسازی جعلی علیە عاتکە رجبی، معلم اخراجی و فعال صنفی خبر داد. بە گزارش کولبر نیوز، بە نقل از […]
photo 2023 09 10 17 09 33

You May Like