چابهار؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی

بر اثر واژگون شدن و آتش گرفتن یک خودروی سوختبر در شهرستان چابهار، دو سوختبر بلوچ کشته و زخمی شدند.

photo 2023 12 16 13 50 04

به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ۲۴ آذرماه ۱۴۰۲، در پی حادثه رانندگی یک خودرو لندکروز سوختبر در محور زرآباد به چابهار یک سوختبر در شعله‌های آتش جان باخته و یک تن دیگر مجروح شد. هویت سوختبر جانباخته “جهانگیر گرگیج” ۱۸ ساله فرزند رشید ساکن روستای شیخان کرگ از توابع دشتیاری و هویت سوختبر مجروح شده “بهروز رامش” ۲۳ ساله فرزند لالبخش ساکن روستای کج نگور از توابع دشتیاری عنوان شده است.
بر اساس این گزارش، خودروی حامل سوخت جهانگیر و بهروز، در حال حرکت تعادل خود را به دلیل خارج شدن یکی از چرخ‌هایش از آسفالت، از دست داده و سپس با تیر برق مجاور جاده برخورد کرده است. بر اثر واژگونی خودرو و تصادف با تیر برق کنار جاده، این خودرو دچار آتش‌سوزی شده که همین امر باعث جانباختن و مجروح شدن سرنشینان آن شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

تهران؛ سمانه اصغری به یک سال حبس تعزیری محکوم شد

ش دسامبر 16 , 2023
سمانه اصغری، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، فعال حقوق کودکان و عضو سابق هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز روز جمعه ۲۵ آذرماه ١۴٠٢، سمانه اصغری، دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، فعال حقوق کودکان و عضو سابق هیات مدیره […]
photo 2023 12 16 16 09 31

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی