چابهار؛ جان‌باختن یک کودک بر اثر سقوط در گودال آب

یک کودک چهار ساله بلوچ بر اثر سقوط در داخل هوتک (گودال آب) در شهرستان چابهار غرق شده و جان خود را از دست داد.

photo 2024 02 06 17 31 39

به گزارش کولبرنیوز روز سه‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، یک کودک بلوچ بر اثر سقوط در گودال آب جان خود را از دست داد. هویت این کودک چهار ساله “ثوبان بلوچ” فرزند جمیل اهل روستای “بلوچی پایین” از توابع بخش پلان شهرستان چابهار می‌باشد.
بر اساس این گزارش، ثوبان به همراه دیگر کودکان در حال بازی بوده که به داخل هوتک (گودال آب) سقوط کرده و غرق شده است.

عدم فنس‌کشی هوتک‌ها و بی‌تفاوتی مسئولین در ساماندهی آن‌ها سالانه باعث جان باختن بسیاری از کودکان در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری می‌شود.

هوتک یا هوتگ، گودال حفرشده برای ذخیره آب است که بیشتر برای مصرف احشام به کار می‌رود، اما در سال‌های اخیر با بحران کمبود آب در بلوچستان مردم از آب هوتک‌ها برای شرب و مصارف خانگی استفاده می‌کنند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، طی سال ٢٠٢۳، جمعاً ٩٨ مورد نقض حقوق کودکان در بلوچستان ثبت شده است. دستکم ٢٧ کودک کشته، ١٧ کودک زخمی، ٣ کودک در آب غرق شده‌اند، ٣٨ کودک بازداشت و هم‌چنین یک کودک‌همسر با ضرب گلوله کشته شده است.

کولبرنیوز

Next Post

دشتیاری؛ غرق و مفقود شدن یک سوختبر بلوچ

س فوریه 6 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it در پی طوفانی شدن دریا در منطقه خور کلانی دشتیاری، یک سوختبر غرق شده و با گذشت چهار روز هم‌چنان جستجوها برای پیدا کردن وی ادامه دارد. به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ١۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، در پی طوفانی […]
photo 2024 02 06 17 43 15

You May Like