دشتیاری؛ غرق و مفقود شدن یک سوختبر بلوچ

در پی طوفانی شدن دریا در منطقه خور کلانی دشتیاری، یک سوختبر غرق شده و با گذشت چهار روز هم‌چنان جستجوها برای پیدا کردن وی ادامه دارد.

photo 2024 02 06 17 43 15

به گزارش کولبرنیوز روز شنبه ١۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، در پی طوفانی شدن دریا در منطقه خور کلانی دشتیاری، یک سوختبر غرق شده و با گذشت چهار روز همچنان جستجوها برای پیدا کردن وی ادامه دارد. هویت این سوختبر بلوچ، سلیم (فامیلی نامشخص) و اهل روستای دیزی از توابع شهرستان دشتیاری عنوان شده است.
بر اساس این گزارش، قایق سلیم پس از مواج شدن دریا واژگون و غرق شده و با گذشت چهار روز از حادثه مردم محلی و خانواده وی در حال جستجوی پیکر او هستند.
لازم به ذکر است که در همان روز یک قایق سوختبر دیگر نیز با دو سرنشین دچار حادثه شده که یک نفر نجات یافته و یک نفر دیگر به نام شریف بلوچ غرق شده و پیکر او پس از دو روز جستجو توسط مردم محلی در منطقه خور کنتانی پیدا شده بود.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

مریوان؛ جانباختن یک کولبر بر اثر سرمازدگی

چ فوریه 7 , 2024
فرید روبینا کولبر اهل شهر مریوان بر اثر سرمازدگی در نوارمرزی انجیران این شهر جانش را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز بامداد روز چهارشنبه ١٨ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، یک کولبر بر اثر سرمازدگی و گرفتار شدن در برف و کولاک در نوارمرزی انجیران شهر مریوان جانش را از دست داد. […]
msg 1001143457715 89006

You May Like